Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

GP Ινδίας: Για τελευταία φορά;


Το Ινδικό GP είναι σίγουρο πως δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία. Η Formula 1 δείχνει να χάνει το στοίχημα της Ινδίας παρά την παρουσία Ινδικής ομάδας (Force India) στο grid αλλά και ισχυρής βούλησης από τις κεφαλές του σπορ.


 Το Ινδικό GP δεν βρίσκεται στο καλεντάρι του 2014 ενώ στις κερκίδες το τριήμερο όλα δείχνουν πως οι θεατές θα λάμψουν δια της απουσίας τους. 

Στο Buddh International Circuit ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ μπορεί να πανηγυρίσει τον 4ο παγκόσμιο τίτλο αρκεί να τερματίσει 5ος. Στην διετή ιστορία του Ινδικού GP είναι ο μοναδικός νικητής. Με τη διαφορά από τον Αλόνσο στους 90 βαθμούς ενώ απομένουν 100 να μοιραστούν στους τέσσερις τελευταίους αγώνες, ο Φέτελ χρειάζεται μια 5η θέση αδιαφορώντας για το τι θα κάνει ο Ισπανός με τη Ferrari. Για να το θέσουμε πιο ακραία αν ο Φέτελ αποφασίσει να πίνει το Red Bull του στα πιτ, αντί να ιδρώνει στο κόκπιτ, ο Αλόνσο πρέπει να κερδίσει τους τρεις αγώνες και να τερματίσει 2ος στον τελευταίο για να πάρει τον τίτλο. Αν ο Φέτελ κερδίσει την Κυριακή, η Red Bull θα πανηγυρίσει για 4η συνεχή χρονιά τον τίτλο στους κατασκευαστές.

Ο Φέτελ που χτες υπέγραφε αυτόγραφα για τους Ινδούς οπαδούς του τόνισε μεταξύ άλλων:
 «Μέχρι τώρα όλα πάνε τέλεια για εμάς στην Ινδία. Δίνουν και ωραίο τρόπαιο στο νικητή! Θα ήταν ωραίο να το κρατάω πάλι εγώ! Είναι μία πίστα που μου αρέσει και μία χώρα που με εντυπωσιάζει κάθε φορά που την επισκέπτομαι.Λάτρεψα από πέρυσι τη χάραξη της πίστας, όχι γιατί κέρδισα. Με μ.ω.τ τα 235km/h είναι η πιο γρήγορη πίστα μετά τη Μόντσα. Υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές και αυτό είναι διασκεδαστικό καθώς έχει κατηφόρα με κλίση 8% και ανηφόρα με κλίση 10%. Είναι σαν τεράστιο roller coaster. Πρόκειται για μια από τις απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος».


Στις κερκίδες χωρητικότητας 130 χιλιάδων θεατών αναμένεται να βρεθούν λίγοι Ινδοί υποστηρικτές της εθνικής τους ομάδας Force India.

Η Pirelli θα έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα συνδυασμός που φέτος έχει χρησιμοποιηθεί επίσης σε Κίνα, Γερμανία, Ουγγαρία. Αρχικά το μεγαλύτερο πρόβλημα ομάδων και οδηγών ήταν η σκόνη στο οδόστρωμα, οποιοδήποτε πάτημα εκτός αγωνιστικής γραμμής τιμωρούνταν αυστηρά. Πλέον οι οργανωτές έχουν εξοπλιστεί με ειδικά μηχανήματα καθαρισμού της πίστας. Στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα χρησιμοποιούνται ενισχυμένα φίλτρα αέρα για την αντιμετώπιση της σκόνης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.  Η θερμοκρασία αναμένεται να ξεπεράσει τους 40 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα, πράγμα που θα δυσκολέψει τα ελαστικά.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Αποφασίσαμε φέτος να φέρουμε στην Ινδία τη μέση και τη μαλακή γόμα που θεωρούμε ότι είναι ο καλύτερος συνδυασμός για την πίστα Buddh ώστε να υπάρξει σκληρότερος ανταγωνισμός. Τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε κάνει μία κάπως συντηρητική επιλογή με σκληρή και μαλακή γόμα, φέτος επιχειρούμε κάτι πιο τολμηρό δεδομένου πως οι γόμες είναι πιο μαλακές από πέρυσι.

Όπως στον τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία, περιμένουμε να δούμε μεγάλες αποκλίσεις στους χρόνους γύρου των δύο τύπων ελαστικών. Αναμένεται η στρατηγική να παίξει σημαντικό ρόλο όπως και στην Ιαπωνία. Πέρσι είχαμε μόνο ένα pit stop ανά μονοθέσιο στην Ινδία, αλλά φέτος περιμένουμε δύο – κάτι το οποίο επίσης προσφέρει σε πιλότους και ομάδες περισσότερες ευκαιρίες για να ανέβουν θέσεις. Με υψομετρικές διαφορές και μεγάλη ποικιλία στροφών, η Ινδία αποτελεί πραγματική δοκιμασία για τα ελαστικά, καθώς δέχονται δυνάμεις από όλες τις κατευθύνσεις, επομένως, η διαχείρισή τους για μία φορά ακόμα θα αποδειχτεί σημαντική. Αυτό το grand prix πρόκειται να παίξει αποφασιστικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος, ελπίζουμε η επιλογή των ελαστικών μας θα συντελέσει στο να γίνει ένας αξέχαστος αγώνας».


Στο set – up οι μηχανικοί αναμένεται να ακολουθήσουν λύσεις πολύ κοντά σ’ ότι είδαμε στην Κορέα καθότι το πρώτο μέρος της διαδρομής συνολικού μήκους 5125m απαρτίζεται από 3 μεγάλες ευθείες, με τη μεσαία μήκους 1.120m να είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος (14 sec με τέρμα γκάζι). Μετά ακολουθούν συνεχείς στροφές (7 αριστερές, 9 δεξιές). Η χάραξη της πίστας περιλαμβάνει αρκετές γρήγορες στροφές με υψηλά πλευρικά φορτία για τα ελαστικά, ειδικά η στροφή 10 είναι η πιο απαιτητική. Εκεί το εμπρός αριστερά ελαστικό υπόκειται σε φόρτιση 4G οδεύοντας προς την έξοδο της στροφής, όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση για διατήρηση της αγωνιστικής γραμμής. Στην πραγματικότητα τα ελαστικά υπόκεινται σε υψηλό πλευρικό φορτίο για έξι δευτερόλεπτα μέσα στη στροφή, κάτι που αυξάνει τη φθορά.

Η Formula 1 επισκέπτεται για τρίτη φορά την Ινδία. To Buddh International Circuit σχεδιάστηκε από τον Χέρμαν Τίλκε και βρίσκεται λίγο έξω από το Νέο Δελχί. Έχει μήκος 5.125 μέτρων και ο αγώνας περιλαμβάνει 60 απαιτητικούς γύρους. Τις δύο προηγούμενες χρονιές ο Φέτελ πανηγύρισε τη κατάκτηση τόσο της pole position όσο και της νίκης, έχοντας μάλιστα τη πρωτοπορία σε όλους τους γύρους των δύο GP. Το 2011 ο Γερμανός σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πετυχαίνοντας το πρώτο Grand Chelem της καριέρας του στη Formula 1.

Στην τηλεόραση

Η Δημόσια Τηλεόραση θα μεταδώσει απευθείας το Ινδικό GP στις 11:30 το πρωί της Κυριακής 27/10. Μια ώρα νωρίτερα μπορείτε να παρακολουθήσετε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και ένα αφιέρωμα στο φαινόμενο Φέτελ!
Pre Race Show: 10:30
Race (Live): 11:30

Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας και από τον ΟΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...