Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2013

GP Ιαπωνίας: Σαμουράι o...Φέτελ για τον 4ο τίτλο

Εκπληκτική η εξέλιξη του Ιαπωνικού GP με το Ρομάν Γκροζάν να στρίβει 1ος στην πρώτη στροφή παρότι εκκινούσε 4ος και να διατηρείται εκεί στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.


Ο Γάλλος με τη Lotus κατάφερε στην αρχή να απομακρυνθεί από τις Red Bull και να φτιάξει μια διαφορά ασφαλείας που διατήρησε μετά το πρώτο πιτ στοπ. Στην Αυστριακή ομάδα αντέδρασαν υιοθετώντας δυο διαφορετικές στρατηγικές. Μια επιθετική για το Γουέμπερ που ήταν 2ος με 3 πιτ στοπ που τελικά τον διατήρησε σ' αυτή τη θέση βοηθώντας τον να περάσει το Γκροζάν και μια αμυντική για το Φέτελ με δυο πιτ στοπ πιο αργά από τους άλλους δυο. Η εν λόγω στρατηγική - βούτυρο στο ψωμί - του Γερμανού τον έφερε σε απόσταση βολής από το Γκροζάν μετά το 2ο πιτ στοπ και ο Φέτελ άδραξε την ευκαιρία. Εξανέμισε τη διαφορά εξαντλώντας τη δυναμική της RB9 και πέρασε τον ανήμπορο να αντιδράσει Γάλλο. 


Ο Γκροζάν το πάλεψε περισσότερο με το Γουέμπερ αλλά τα ντουμπλαρίσματα αργότερων συνδυασμών στους τελευταίους γύρους τον έφεραν σε μειονεκτική θέση και ο Αυστραλός κατάφερε να τον περάσει 2 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.


Πίσω τους τερμάτισε ο Αλόνσο στην 4η θέση, η διαφορά του από το Φέτελ είναι στους 90 βαθμούς ενώ απομένουν 100 να μοιραστούν στους τέσσερις τελευταίους αγώνες. Αν ο Φέτελ κερδίσει στην Ινδία στις 27 Οκτωβρίου ο Αλόνσο πρέπει να τερματίσει πίσω του για να μείνει ανοικτή η υπόθεση του τίτλου μέχρι το Άμπου Ντάμπι.

 Πριν την καθιερωμένη παρέλαση των οδηγών, πιλότοι, δοκιμαστές, αγωνοδίκες, ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ και οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων των ομάδων βρέθηκαν στα πιτ της FIA όπου κράτησαν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της Μαρία ντε Βιλότα, της 33χρονης Ισπανίδας πιλότου που έχασε τη ζωή της την Παρασκευή.

Αμέσως μετά στην αγωνιστική δράση το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τις Red Bull να εκκινούν μέτρια από την πρώτη σειρά και τους Γκροζάν, Χάμιλτον να βρίσκονται ανάμεσά τους. Ο Βρετανός με τη Mercedes ακούμπησε με το πίσω ελαστικό του την αεροτομή του Φέτελ. Ο Γερμανός δεν έπαθε τίποτα, το ελαστικό έσκασε και ο Χάμιλτον εγκατέλειψε μετά από λίγο. Ο Γκροζάν έστριψε 1ος με τους Γουέμπερ, Φέτελ να ακολουθούν. Πιο πίσω ήταν σαφές ότι δεν υπήρχε πιλότος που να μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στην εσωτερική μάχη των Ferrari με το Μάσα να κρατά πεισματικά πίσω του τον Αλόνσο. Ο Ισπανός επέδειξε υπομονή και κατάφερε να περάσει το Βραζιλιάνο μετά το 1ο πιτ στοπ όταν πίεζαν το Ρικιάρντο που προς ώρας είχε βρεθεί μπροστά τους επειδή είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα που διατήρησε στους πρώτους 22 γύρους.

Ο Γκροζάν και ο Γουέμπερ άλλαξαν λάστιχα στον 11ο και 12ο γύρο αντίστοιχα. Ο Φέτελ στον 15ο ακολουθώντας ίδια στρατηγική - 2 πιτ στοπ - με το Γκροζάν. Ο Γερμανός τράβηξε όσο μπορούσε πιο μακριά τη 2η αλλαγή ελαστικών έφτασε 8 γύρους πιο μακριά από το Γκροζάν και όταν βγήκε από τα πιτ είχε διαφορά 3 δευτερολέπτων από το Γάλλο. Το προσπέρασμα ήταν θέμα χρόνου. Αντίθετα ο Γουέμπερ που άλλαξε για 2η φορά ελαστικά στον 26ο γύρο αναγκάστηκε να μπει ξανά 10 γύρους πριν το τέλος, έβαλε τη μέση γόμα και πέρασε το Γκροζάν με δυσκολία στο φινάλε.

Πίσω τους ο Αλόνσο κατόρθωσε μετά από αρκετή προσπάθεια να περάσει τη Sauber του Χούλκενμπεργκ όταν έπεσε η απόδοση των ελαστικών του Γερμανού. Ο Ράικονεν επίσης με τη Lotus επωφελήθηκε και βρέθηκε στην 5η θέση στο φινάλε. Εξαιρετική εμφάνιση από τις δυο Sauber που τερμάτισαν στην 6η και 7η θέση μπροστά από τη Mercedes του Ρόσμπεργκ. Ο Γκουτιέρεζ βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Ο Μάσα μετά το προσπέρασμα που δέχτηκε από τον Αλόνσο έχασε το ρυθμό του, έκανε λάθος υπερβαίνοντας το όριο ταχύτητας στα πιτ, έδωσε στο τέλος του αγώνα μάχη με το Μπάτον για την 9η θέση που τελικά έχασε από το Βρετανό πάνω στο νήμα. Οι Ferrari με τους 13 βαθμούς που μάζεψαν πήραν μια διαφορά 10 βαθμών από τη Mercedes στη μάχη για τη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Ο Φέτελ έχει πλέον διαφορά 90 βαθμών από τον Αλόνσο και αν πάρει τους 25 της νίκης στην Ινδία, ο Ισπανός θα πρέπει να τερματίσει 2ος για να μείνει ανοιχτή η μάχη του τίτλου στο Άμπου Ντάμπι.

Επόμενος αγώνας το Ινδικό GP στις 27 του Οκτώβρη. 

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...