Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013

Από υπεραθλητές θα γίνουν «μοντέλα» οι πιλότοι στην F1

H ζυγαριά ανησυχεί τους οδηγούς, που διαμαρτύρονται και ζητούν αύξηση του ορίου για το 2014

Βαγγέλης Σπυράκης / enet.gr

Μια σειρά από τεχνικές αλλαγές που θα ισχύσουν από την επόμενη σεζόν 2014 στην F1, με αιχμή του δόρατος τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες V6 , είναι και το κατώτερο όριο κιλών στα μονοθέσια , το οποίο αυξάνεται αλλά όχι τόσο που θα βοηθάει τους πιλότους.

Τα μονοθέσια της επόμενης χρονιάς που θα είναι διαμορφωμένα σύμφωνα με τους νέους  κανονισμούς (βαρύτερα λόγω των νέων μηχανικών προσθηκών), αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τους οδηγούς. Το κατώτερο όριο βάρους φέτος στα μονοθέσια ήταν τα 642 κιλά (συμπεριλαβανομένου-του πιλότου) και από του χρόνου θα είναι τα  690 κιλά.

Αυτονόητο πλέον πώς οι μεγαλόσωμοι οδηγοί πρόκειται να αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα καθώς θα χρειαστεί να χάσουν κιλά ώστε να μην έχουν περισσότερο συνολικό βάρος από τους υπόλοιπους.

Με αυτό, καθώς και άλλες πιθανές προκλήσεις στο μυαλό, οι οδηγοί είναι  ανήσυχοι  σχετικά με την έμφαση που κινείται πιο κοντά στην αποτελεσματικότητα και πιο μακριά στην πίεση των ορίων. Σύμφωνα με τον Τζένσον Μπάτον αυτό είναι πολύ άδικο καθώς οι περισσότεροι πιλότοι δεν μπορούν να χάσουν άλλα κιλά. Ήδη ο ίδιος ζυγίζει 74 κιλά.

«Το βάρος είναι ένα μεγάλο πρόβλημα και δεν γνωρίζουμε ακόμα πόσο άσχημα μπορεί να εξελιχθεί. Σίγουρα όμως θα κάνει την κατάσταση περίεργη. Κάθε χρόνο ξεκινάμε με βάση το έρμα του μονοθέσιου αλλά κατά τη διάρκεια της χρονιάς αυτό αλλάζει καθώς τοποθετούμε εξαρτήματα σε αυτό. Του χρόνου καμία ομάδα δεν θα ξεκινήσει με βάση το προστιθέμενο βάρος  και κατά τη διάρκεια της χρονιάς η κατάσταση θα χειροτερέψει. Αυτό επηρεάζει τους βαρύτερους οδηγούς και είναι πολύ άδικο να σου λένε να χάσεις βάρος διότι κάποιοι από εμάς δεν μπορούν να χάσουν άλλο. Δεν χρειάζεσαι μόνο τα κόκαλα σου αλλά και μύες για να οδηγήσεις ένα μονοθέσιο F1. Οπότε αυτό είναι άδικο. Πραγματικά μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την πορεία  ενός οδηγού και αξίζει να πιέσουμε γι' αυτόν τον σκοπό».

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ είναι ένας ακόμα οδηγός που θα αντιμετωπίσει πρόβλημα του χρόνου αν δεν αλλάξει ο κανονισμός λέγοντας πως οι πιο ελαφροί οδηγοί θα έχουν πλεονέκτημα  «Δυστυχώς για μένα που είμαι ψηλός έχει σαν αποτέλεσμα να είμαι πιο βαρύς. Ίσως θα έπρεπε να ανεβάσουν λίγο το κατώτερο όριο βάρους, και αυτό  θα ήταν το πιο δίκαιο καθώς ορισμένοι πιλότοι μπορούν να έχουν το πλεονέκτημα στην κατανομή βάρους αν είναι 10-15 κιλά ελαφρύτεροι».

Ο Γερμανός πάντως πιστεύει ότι θ’ αυξηθεί κι άλλο το ελάχιστο βάρος των μονοθεσιών, και θα  συζητηθεί στην συνάντηση του GPDA (Grand Prix Drivers’ Association).

Αν τελικά δεν συμφωνήσουν να αυξήσουν το κατώτατο όριο βάρους οι ομάδες, υπάρχει ορατός πλέον ο κίνδυνος να μειωθούν και τα περιθώρια για την ασφάλεια των οδηγών. Να τονίσουμε ότι οι πιλότοι  για  να οδηγήσουν  ανταγωνιστικά για 90 λεπτά,  βρίσκονται στο μεταίχμιο μεταξύ αερόβιας και αναερόβιας κατάστασης (στην αναερόβια κατάσταση μπορεί να κρατηθείς για πέντε με δέκα λεπτά), κάτι που σημαίνει γρηγορότερη αφυδάτωση.

Είναι σημαντικό η μείωση του λίπους (8% κατώτατο όριο για του αθλητές) και κατ’ επέκταση του βάρους να μην γίνεται εις βάρος της μυϊκής ικανότητας. Αν συμβεί αυτό και οι πιλότοι υπερβούν το κατώτατο όριο μυικής μάζας, τότε το πιο πιθανό την επόμενη σεζόν, να βλέπουμε πιο συχνά τους οδηγούς  ασθενοφόρων στις πίστες να περνούν τον τερματισμό  αντί για τους οδηγούς με τα μονοθέσια.

Είπαμε άλλο Υπεραθλητές, και άλλο μοντέλα!
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...