Η Lotus παρουσίασε πριν από λίγο το νέο της μονοθέσιο για το 2012,
την E20. H ομάδα του Ενστον στην πρώτη της χρονιά με την ονομασία Lotus
(πρώην Renault) δηλώνει αποφασισμένη να επιστρέψει στις επιτυχίες και
στην κορυφή του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της βρετανικής ομάδας και παρουσιάστηκε μέσω του web site της ήταν παρόντες και οι δύο πιλότοι της, Κίμι Ραικόνεν και Ρομάν Γκροσεάν. Αυτή θα είναι η πρώτη χρονιά του Φινλανδού πιλότου στην Formula 1 μετά από δύο χρόνια. Με την παρουσία του η Lotus ευελπιστεί να ανέβει αρχικά στο γκριντ και αργότερα να επανέλθει στις νίκες.
Οσο για τον Γκροσεάν, η διεκδίκηση του περυσινού τίτλου στο GP2 τον προήγαγε στη θέση του δεύτερου πιλότου στην ομάδα.
Ο Κίμι Ραικόνεν επιστρέφει στη Formula 1 χωρίς να θέλει να αποδείξει κάτι παραπάνω από αυτό που είναι. Όπως τόνισε είναι ευχαριστημένος με τη νέα του ομάδα, θέλει να έχει καλά αποτελέσματα αλλά εφόσον γνωρίζει ότι δίνει το 100% των δυνατοτήτων του, αρκείται σε αυτό. Παράλληλα, άφησε αιχμές για τον τρόπο που έχει αλλάξει το άθλημα μέσα σε αυτά το δύο χρόνια που απουσίαζε, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην προσπέραση και το DRS.
«H Formula 1 είναι κάτι το πολύ σημαντικό στην αγωνιστική μου καριέρα, και σίγουρα πάντα θα θέλεις να τρέχει στο πιο δύσκολο επίπεδο, επομένως η F1 είναι το σημείο που θέλεις να βρίσκεται, εάν έχεις την επιλογή.
Είμαι ευχαριστημένος με την ομάδα, είναι πολύ καλοί άνθρωποι, πολύ εύκολοι και είναι όμορφα που συνεργάστηκα μαζί τους για δύο ημέρες με την R30. Πιστεύω ότι θα περάσουμε αρκετά καλά τη χρονιά που έρχεται και ελπίζω ότι θα έχουμε μερικά καλά αποτελέσματα. Θέλω ένα αρκετά δυνατό μονοθέσιο να διεκδικήσω καλά αποτελέσματα.
Το 2010 δεν παρακολούθησα αρκετά αγώνες Formula 1, αλλά πέρυσι είδα μερικούς. Δε διαφέρουν και πολύ, μόνο στην προσπέραση σε μερικά σημεία, όπου κάποιοι (σ.σ. πιλότοι) μπορούν απλά να περάσουν ανοίγοντας την πίσω πτέρυγα με κείνον που προπορεύεται να μην μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Πραγματικά, είναι αυτό προσπέραση; Δε νομίζω ότι μετράει σε όλες τις περιπτώσεις. Αλλά σίγουρα το θέαμα είναι καλύτερο. Τα ελαστικά κάνουν τη διαφορά επίσης καθώς υπάρχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας όταν τα ελαστικά είναι καινούργια και όταν είναι παλιά. Στην παλιά F1, χρειαζόταν να είναι πολύ ταχύτερος από τον οδηγό που βρισκόταν μπροστά σου για να έχεις τη δυνατότητα να τον προσπεράσεις, αλλά τώρα υπάρχουν τα ελαστικά και το DRS, είναι διαφορετικά.
Πιστεύω ότι οι άνθρωποι εδώ περιμένουν πράγματα από εμένα, αλλά όσο ξέρω ότι δίνω το !00% των δυνατοτήτων τους και είμαι ευχαριστημένος με το οδηγικό μου στυλ, τότε είμαι ικανοποιημένος. Εάν αυτά τα στοιχεία είναι αληθινά και δεν είναι αρκετά, απλά δεν είναι αρκετά», δήλωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, αποκαλύπτοντας επίσης ότι θα θέλει κάποια στιγμή να επιστρέψει στα ράλι. «Όταν ήμουν στους αγώνες NASCAR, διασκέδασα την οδήγηση και ήθελα να αγωνιστώ περισσότερο. Εξακολουθώ να θέλω να οδηγήσω σε ράλι και εάν μπορούσα να τα κάνω και τα δύο συγχρόνως, τα το έκανα, αλλά δεν είναι εφικτό. Σίγουρα θα ξανατρέξω σε ράλι στο μέλλον».
Ο δεύτερος οδηγός της Lotus, Ρομάν Γκροσεάν δηλώνει πολύ τυχερός που του δίνεται ξανά η ευκαιρία να βρεθεί στη θέση του επίσημου οδηγού για όλη την χρονιά. Θεωρεί ότι είναι πλέον πιο ώριμος από το 2009, όταν είχε ξαναοδηγήσει για λογαριασμό της Renault και το μόνο που απαιτείται είναι να είναι προσηλωμένος στον στόχο του και να δίνει το 100% των δυνατοτήτων του, χωρίς να κάνει λάθη.
«Είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Το συναίσθημα είναι υπέροχο και η πρόκληση φανταστική επίσης. Θεωρώ ότι η ομάδα έχει καλό οδηγικό δίδυμο εφέτος με τον Κίμι και εμένα. Ελπίζω ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλό. Νομίζω ότι θα το συνειδητοποιήσω πραγματικά στη Μελβούρνη όταν θα δω το όνομά μου στην επίσημη λίστα των συμμετοχών. Προς το παρόν νιώθω ευτυχισμένος που βρίσκομαι στις εγκαταστάσεις όσο περισσότερο μπορώ, που αναμειγνύομαι με την ομάδα και προετοιμάζομαι για τις δοκιμές».
Στην ερώτηση για το πώς βλέπει τη φετινή χρονιά για αυτόν τόνισε: «Είναι δύσκολο να πω. Σίγουρα, έτρεξα σε επτά αγώνες δίπλα στον Φερνάντο (σ.σ. Αλόνσο) και η εμπειρία που κέρδισα από αυτό ήταν πολύτιμη και εξακολουθεί να είναι μέχρι σήμερα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και κάποιες πίστες που δεν γνωρίζω. Δεν πιστεύω όμως ότι θα μπορούσε κανείς να πει ότι είμαι ρούκι, λόγω της εμπειρίας που είχα. Ας πούμε ότι είμαι ένας νέος οδηγός που ακόμα έχει πολλά πράγματα να μάθει στη Formula 1, αλλά όλοι αναμένουμε μια καλή χρονιά.
Σε σύγκριση με το 2009, είμαι δύο χρόνια μεγαλύτερος! Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά, μόνο βελτίωση που αφορά πολλές μικρές λεπτομέρειες, όπως η ωριμότητα. Η εμπειρία του 2009 ήταν πολύ πολύτιμη για εμένα να καταλάβω πράγματα και να μεγαλώσω, μέχρι εκείνο το σημείο. Επομένως ήταν δύσκολο, αλλά και πολύ καλό επίσης. Ο Ρομάν Γκροσεάν του 2012 βλέπει τη ζωή λίγο διαφορετικά. Στόχος μου είναι να απολαύσω το νούμερο ένα πάθος μου, τη Formula 1».
Oταν ρωτήθηκε ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για εκείνον το 2012 απάντησε: «Η Formula 1 είναι μια μεγάλη, μεγάλη πρόκληση, αλλά πιστεύω ότι προσωπικά η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι να πάρω κάθε φορά το 100% από τον εαυτό μου και το μονοθέσιο. Όχι λάθη. Αυτή είναι η ζωή ενός πιλότου της Formula 1. Χρειάζεται να πάρεις το 100% από το μονοθέσιο, να εστιάσεις, να συγκεντρωθείς και να βελτιωθείς γύρο με γύρο. Ελπίζω λοιπόν ότι θα έχουμε ένα καλό μονοθέσιο από την αρχή της χρονιάς, να πάμε με θετική σκέψη στον πρώτο αγώνα και να εξελιχθούμε κατά την διάρκεια της χρονιάς».
Ο επικεφαλής της Lotus Ερίκ Μπουγιέ, αφήνει πίσω του στο «φτωχό» 2011 και ανυπομονεί για το 2012, το οποίο όπως τόνισε θα είναι μια χρονιά προσαρμογής και προετοιμασίας ενόψει του 2013 όπου η ομάδα έχει μεγάλα σχέδια.
«Προφανώς το 2012 αναμένεται με ευχαρίστηση μετά το φτωχό 2011 και μία πυρετώδη χρόνια. Είναι σαφές ότι διατηρούμε τη φιλοδοξία μας και θέλουμε να συνεχίσουμε την πλήρη αναδιάρθρωση, διαδικασία και ευκαιρία που ξεκινήσαμε ένα έτος πριν. Τώρα πλέον έχουμε ξεκάθαρο στόχο. Γνωρίζουμε έχουμε μια δυνατή δέσμευση απέναντι στους μετόχους μας και ότι θέλουμε να γίνουμε κορυφαία ομάδα και να θεωρούμαστε κορυφαία ομάδα. Το 2012 θα είναι η χρονιά της τελικής μας προσαρμογής ώστε να είμαστε έτοιμοι και σε πλήρη λειτουργία το 2013 με ένα φιλόδοξο σχέδιο. Για το 2012 αναμένουμε να είμαστε σε θέση να παλέψουμε για την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα».
Σε ό,τι αφορά στους δύο πιλότους της ομάδας τόνισε: «Νομίζω ότι το οδηγικό μας δίδυμο αντανακλά τη φιλοδοξία αυτής της εταιρείας και της ομάδας. Είναι σαφές πλέον ότι έχουμε τον Κίμι Ραϊκόνεν πίσω στην πίστα, χρειαζόμαστε έναν πιλότο του διαμετρήματος του Κίμι να είναι έτοιμος να παλέψει για τις πρώτες θέσεις. Επίσης είναι καλό να έχουμε τον Ρομάν μαζί μας, διότι έχει ξεκάθαρα αποδείξει την αξία, το ταλέντο και την ταχύτητά του τους τελευταίους 18 μήνες. Τώρα πλέον είναι πιο ώριμος και έτοιμος. Είναι μία καλή επιλογή για την Γαλλική αγορά, την Total και την Renault. Είναι καλό να τον έχουμε μαζί μας. Είναι το μέλλον μας. Επιπλέον, δοκιμάσαμε ως τρίτο οδηγό των Ζερόμ ντ’Αμπρόζιο. Συμμετείχε σε κάθε αγώνα πέρυσι και έκανε καλή δουλειά με τα μηχανήματα που είχε στη διάθεσή του. Είναι νέος και με κίνητρο και θα βρίσκεται δίπλα στους δύο πιλότους μας, να τους βοηθάει στις πίστες και επιπλέον να μάθει όσα περισσότερα μπορεί. Είναι σημαντική προσθήκη στην ομάδα».
Η πρώτη εμφάνιση του νέου μονοθέσιου της Lotus θα γίνει στις 7 Φεβρουαρίου στην πίστα της Χερέθ με την ομάδα να Ενστοουν να συμμετάσχει κανονικά στις χειμερινές δοκιμές.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της βρετανικής ομάδας και παρουσιάστηκε μέσω του web site της ήταν παρόντες και οι δύο πιλότοι της, Κίμι Ραικόνεν και Ρομάν Γκροσεάν. Αυτή θα είναι η πρώτη χρονιά του Φινλανδού πιλότου στην Formula 1 μετά από δύο χρόνια. Με την παρουσία του η Lotus ευελπιστεί να ανέβει αρχικά στο γκριντ και αργότερα να επανέλθει στις νίκες.
Οσο για τον Γκροσεάν, η διεκδίκηση του περυσινού τίτλου στο GP2 τον προήγαγε στη θέση του δεύτερου πιλότου στην ομάδα.
Ο Κίμι Ραικόνεν επιστρέφει στη Formula 1 χωρίς να θέλει να αποδείξει κάτι παραπάνω από αυτό που είναι. Όπως τόνισε είναι ευχαριστημένος με τη νέα του ομάδα, θέλει να έχει καλά αποτελέσματα αλλά εφόσον γνωρίζει ότι δίνει το 100% των δυνατοτήτων του, αρκείται σε αυτό. Παράλληλα, άφησε αιχμές για τον τρόπο που έχει αλλάξει το άθλημα μέσα σε αυτά το δύο χρόνια που απουσίαζε, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην προσπέραση και το DRS.
«H Formula 1 είναι κάτι το πολύ σημαντικό στην αγωνιστική μου καριέρα, και σίγουρα πάντα θα θέλεις να τρέχει στο πιο δύσκολο επίπεδο, επομένως η F1 είναι το σημείο που θέλεις να βρίσκεται, εάν έχεις την επιλογή.
Είμαι ευχαριστημένος με την ομάδα, είναι πολύ καλοί άνθρωποι, πολύ εύκολοι και είναι όμορφα που συνεργάστηκα μαζί τους για δύο ημέρες με την R30. Πιστεύω ότι θα περάσουμε αρκετά καλά τη χρονιά που έρχεται και ελπίζω ότι θα έχουμε μερικά καλά αποτελέσματα. Θέλω ένα αρκετά δυνατό μονοθέσιο να διεκδικήσω καλά αποτελέσματα.
Το 2010 δεν παρακολούθησα αρκετά αγώνες Formula 1, αλλά πέρυσι είδα μερικούς. Δε διαφέρουν και πολύ, μόνο στην προσπέραση σε μερικά σημεία, όπου κάποιοι (σ.σ. πιλότοι) μπορούν απλά να περάσουν ανοίγοντας την πίσω πτέρυγα με κείνον που προπορεύεται να μην μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Πραγματικά, είναι αυτό προσπέραση; Δε νομίζω ότι μετράει σε όλες τις περιπτώσεις. Αλλά σίγουρα το θέαμα είναι καλύτερο. Τα ελαστικά κάνουν τη διαφορά επίσης καθώς υπάρχει μεγάλη διαφορά ταχύτητας όταν τα ελαστικά είναι καινούργια και όταν είναι παλιά. Στην παλιά F1, χρειαζόταν να είναι πολύ ταχύτερος από τον οδηγό που βρισκόταν μπροστά σου για να έχεις τη δυνατότητα να τον προσπεράσεις, αλλά τώρα υπάρχουν τα ελαστικά και το DRS, είναι διαφορετικά.
Πιστεύω ότι οι άνθρωποι εδώ περιμένουν πράγματα από εμένα, αλλά όσο ξέρω ότι δίνω το !00% των δυνατοτήτων τους και είμαι ευχαριστημένος με το οδηγικό μου στυλ, τότε είμαι ικανοποιημένος. Εάν αυτά τα στοιχεία είναι αληθινά και δεν είναι αρκετά, απλά δεν είναι αρκετά», δήλωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007, αποκαλύπτοντας επίσης ότι θα θέλει κάποια στιγμή να επιστρέψει στα ράλι. «Όταν ήμουν στους αγώνες NASCAR, διασκέδασα την οδήγηση και ήθελα να αγωνιστώ περισσότερο. Εξακολουθώ να θέλω να οδηγήσω σε ράλι και εάν μπορούσα να τα κάνω και τα δύο συγχρόνως, τα το έκανα, αλλά δεν είναι εφικτό. Σίγουρα θα ξανατρέξω σε ράλι στο μέλλον».
Ο δεύτερος οδηγός της Lotus, Ρομάν Γκροσεάν δηλώνει πολύ τυχερός που του δίνεται ξανά η ευκαιρία να βρεθεί στη θέση του επίσημου οδηγού για όλη την χρονιά. Θεωρεί ότι είναι πλέον πιο ώριμος από το 2009, όταν είχε ξαναοδηγήσει για λογαριασμό της Renault και το μόνο που απαιτείται είναι να είναι προσηλωμένος στον στόχο του και να δίνει το 100% των δυνατοτήτων του, χωρίς να κάνει λάθη.
«Είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Το συναίσθημα είναι υπέροχο και η πρόκληση φανταστική επίσης. Θεωρώ ότι η ομάδα έχει καλό οδηγικό δίδυμο εφέτος με τον Κίμι και εμένα. Ελπίζω ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλό. Νομίζω ότι θα το συνειδητοποιήσω πραγματικά στη Μελβούρνη όταν θα δω το όνομά μου στην επίσημη λίστα των συμμετοχών. Προς το παρόν νιώθω ευτυχισμένος που βρίσκομαι στις εγκαταστάσεις όσο περισσότερο μπορώ, που αναμειγνύομαι με την ομάδα και προετοιμάζομαι για τις δοκιμές».
Στην ερώτηση για το πώς βλέπει τη φετινή χρονιά για αυτόν τόνισε: «Είναι δύσκολο να πω. Σίγουρα, έτρεξα σε επτά αγώνες δίπλα στον Φερνάντο (σ.σ. Αλόνσο) και η εμπειρία που κέρδισα από αυτό ήταν πολύτιμη και εξακολουθεί να είναι μέχρι σήμερα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και κάποιες πίστες που δεν γνωρίζω. Δεν πιστεύω όμως ότι θα μπορούσε κανείς να πει ότι είμαι ρούκι, λόγω της εμπειρίας που είχα. Ας πούμε ότι είμαι ένας νέος οδηγός που ακόμα έχει πολλά πράγματα να μάθει στη Formula 1, αλλά όλοι αναμένουμε μια καλή χρονιά.
Σε σύγκριση με το 2009, είμαι δύο χρόνια μεγαλύτερος! Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά, μόνο βελτίωση που αφορά πολλές μικρές λεπτομέρειες, όπως η ωριμότητα. Η εμπειρία του 2009 ήταν πολύ πολύτιμη για εμένα να καταλάβω πράγματα και να μεγαλώσω, μέχρι εκείνο το σημείο. Επομένως ήταν δύσκολο, αλλά και πολύ καλό επίσης. Ο Ρομάν Γκροσεάν του 2012 βλέπει τη ζωή λίγο διαφορετικά. Στόχος μου είναι να απολαύσω το νούμερο ένα πάθος μου, τη Formula 1».
Oταν ρωτήθηκε ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για εκείνον το 2012 απάντησε: «Η Formula 1 είναι μια μεγάλη, μεγάλη πρόκληση, αλλά πιστεύω ότι προσωπικά η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι να πάρω κάθε φορά το 100% από τον εαυτό μου και το μονοθέσιο. Όχι λάθη. Αυτή είναι η ζωή ενός πιλότου της Formula 1. Χρειάζεται να πάρεις το 100% από το μονοθέσιο, να εστιάσεις, να συγκεντρωθείς και να βελτιωθείς γύρο με γύρο. Ελπίζω λοιπόν ότι θα έχουμε ένα καλό μονοθέσιο από την αρχή της χρονιάς, να πάμε με θετική σκέψη στον πρώτο αγώνα και να εξελιχθούμε κατά την διάρκεια της χρονιάς».
Ο επικεφαλής της Lotus Ερίκ Μπουγιέ, αφήνει πίσω του στο «φτωχό» 2011 και ανυπομονεί για το 2012, το οποίο όπως τόνισε θα είναι μια χρονιά προσαρμογής και προετοιμασίας ενόψει του 2013 όπου η ομάδα έχει μεγάλα σχέδια.
«Προφανώς το 2012 αναμένεται με ευχαρίστηση μετά το φτωχό 2011 και μία πυρετώδη χρόνια. Είναι σαφές ότι διατηρούμε τη φιλοδοξία μας και θέλουμε να συνεχίσουμε την πλήρη αναδιάρθρωση, διαδικασία και ευκαιρία που ξεκινήσαμε ένα έτος πριν. Τώρα πλέον έχουμε ξεκάθαρο στόχο. Γνωρίζουμε έχουμε μια δυνατή δέσμευση απέναντι στους μετόχους μας και ότι θέλουμε να γίνουμε κορυφαία ομάδα και να θεωρούμαστε κορυφαία ομάδα. Το 2012 θα είναι η χρονιά της τελικής μας προσαρμογής ώστε να είμαστε έτοιμοι και σε πλήρη λειτουργία το 2013 με ένα φιλόδοξο σχέδιο. Για το 2012 αναμένουμε να είμαστε σε θέση να παλέψουμε για την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα».
Σε ό,τι αφορά στους δύο πιλότους της ομάδας τόνισε: «Νομίζω ότι το οδηγικό μας δίδυμο αντανακλά τη φιλοδοξία αυτής της εταιρείας και της ομάδας. Είναι σαφές πλέον ότι έχουμε τον Κίμι Ραϊκόνεν πίσω στην πίστα, χρειαζόμαστε έναν πιλότο του διαμετρήματος του Κίμι να είναι έτοιμος να παλέψει για τις πρώτες θέσεις. Επίσης είναι καλό να έχουμε τον Ρομάν μαζί μας, διότι έχει ξεκάθαρα αποδείξει την αξία, το ταλέντο και την ταχύτητά του τους τελευταίους 18 μήνες. Τώρα πλέον είναι πιο ώριμος και έτοιμος. Είναι μία καλή επιλογή για την Γαλλική αγορά, την Total και την Renault. Είναι καλό να τον έχουμε μαζί μας. Είναι το μέλλον μας. Επιπλέον, δοκιμάσαμε ως τρίτο οδηγό των Ζερόμ ντ’Αμπρόζιο. Συμμετείχε σε κάθε αγώνα πέρυσι και έκανε καλή δουλειά με τα μηχανήματα που είχε στη διάθεσή του. Είναι νέος και με κίνητρο και θα βρίσκεται δίπλα στους δύο πιλότους μας, να τους βοηθάει στις πίστες και επιπλέον να μάθει όσα περισσότερα μπορεί. Είναι σημαντική προσθήκη στην ομάδα».
Η πρώτη εμφάνιση του νέου μονοθέσιου της Lotus θα γίνει στις 7 Φεβρουαρίου στην πίστα της Χερέθ με την ομάδα να Ενστοουν να συμμετάσχει κανονικά στις χειμερινές δοκιμές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ