Ο διάσημος σκηνοθέτης του "Apollo 13" του "A Beautiful Mind" και του "Κώδικα ντα Βίντσι" έχει ολοκληρώσει πλέον το μοντάζ της επικής ταινίας Rush που πραγματεύεται τη κόντρα Λάουντα - Χαντ του 1976.
Το Rush θα κάνει ντεμπούτο στις κινηματογραφικές αίθουσες στα τέλη Σεπτεμβρίου και ο Ρον Χάουαρντ μιλά στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της F1 για το νέο του δημιούργημα...
Μετά από δυο χρόνια συνεχούς ενασχόλησης με την ταινία που πραγματεύεται τα γεγονότα του πρωταθλήματος το 1976 πως βλέπεις πλέον τη F1;
Είμαι πλέον οπαδός των αγώνων και παρακολουθώ με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και περιέργεια. Παρακολουθούσα και παλιότερα F1, αλλά τώρα τα βλέπω με άλλο μάτι. Στο παρελθόν έβλεπα την εκκίνηση και κατά διαστήματα επέστρεφα στον αγώνα για να δω την εξέλιξη και το φινάλε. Το μυαλό μου δεν ασχολούνταν πλήρως με τον αγώνα. Τώρα όταν βλέπω GP δε σηκώνομαι να πάω ούτε στην τουαλέτα. Τώρα μένω κολλημένος στη δράση γιατί καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα.
Ποια είναι πλέον η άποψή σου για τους οδηγούς αγώνων είναι ήρωες ή παράφρονες;
Σίγουρα χρειάζεται πολύ κουράγιο για να φτάσεις τον εαυτό σου σ' αυτά τα όρια. Δεν είναι μόνο το ρίσκο του θανάτου ή σοβαρών τραυματισμών που ακόμη υπάρχει και σίγουρα απασχολεί το μυαλό τους. Το μεγαλύτερο θέμα γι' αυτούς τους ανθρώπους είναι πιστεύω το ενδεχόμενο της αποτυχίας. Η προσπάθειά τους αποτελεί αντικείμενο δημόσιου σχολιασμού και εκτίθενται σε όλο τον κόσμο. Αυτό συμβαίνει με πολλούς αθλητές όπως για παράδειγμα στο γκολφ ή στο τένις, παρότι στη F1, υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα πίσω τους. Μπορείς να πεις ότι είναι και ήρωες και τρελοί, το μόνο βέβαιο είναι πως πρόκειται για αθλητές παγκοσμίου επιπέδου.
Ως σκηνοθέτης του Χόλυγουντ ποια η άποψή σας για τη μειωμένη απήχηση που έχει η F1 στις ΗΠΑ;
Καταρχάς δεν έχουν γίνει πολλοί αγώνες στις ΗΠΑ. Για τους Αμερικάνους είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει η δική τους ομάδα. Σίγουρα παίζει ρόλο το άθλημα αλλά και η ομάδα για να ταυτιστείς. Όπως γίνεται στην Ευρώπη με τις ομάδες ποδοσφαίρου. Τέλος παίζει ρόλο και η διαφορά ώρας δεν βολεύει σχεδόν ποτέ να δεις αγώνα.
Αν υπήρχαν περισσότεροι αγώνες...
Σίγουρα παίζει ρόλο αν το Καναδικό GP συνδυαστεί με αγώνες στις ΗΠΑ και το Μεξικό. Αν η F1 έρχεται στην Αμερικάνικη Ήπειρο και παραμένει για μεγάλο διάστημα είναι σίγουρο πως αυτό θα επηρεάσει θετικά τον τρόπο που την βλέπουν οι Αμερικάνοι.
Πολλοί θεωρούν πως είναι ένα άθλημα αρκετά πολύπλοκο τεχνικά και στρατηγικά, και δεν μπορείς να το παρακολουθήσεις εύκολα...
Αν ασχοληθείς το κατανοείς πολύ γρήγορα. Πιστεύω πως η απάντηση είναι περισσότεροι αγώνες στην Αμερική. Μετά το Ώστιν που ήρθε για να μείνει είναι καλό να γίνει και ο αγώνας στο Νιού Τζέρσεϊ αλλά και ένας στη Δυτική Ακτή και ίσως ένας στο Μεξικό. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσουν οι Αμερικάνοι τη F1.
Πέρασαν 50 χρόνια από την τελευταία φορά που το Χόλυγουντ ασχολήθηκε με τη F1, το 1966 με το "Grand Prix"...
Σίγουρα ο Τζον Φρανκενχάμερ κατάφερε να εγκλωβίσει τη δράση της εποχής και να την μεταφέρει στην ταινία του. Σήμερα αυτό είναι πιο δύσκολο και κανένα άθλημα δε θα το επέτρεπε αυτό. Διακυβεύονται τόσα πολλά, υπάρχουν πολλοί χορηγοί, πολλά δικαιώματα είναι πολύπλοκο. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να φτιάξεις όλα τα σκηνικά από την αρχή και αυτό μέχρι πρότινος ήταν ασύμφορο. Σήμερα η ψηφιακή τεχνολογία σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις το υλικό αρχείου για να φτιάξεις νέο υλικό και να προσθέσεις ότι θέλεις. Χρησιμοποιήσαμε παλιά μονοθέσια για να φτιάξουμε ρέπλικες και προσθέσαμε κάποια ψηφιακά μονοθέσια, χρησιμοποιήσαμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο που δίνει άλλες διαστάσεις. Προσθέσαμε στην εικόνα όπως είχε γίνει και στην ταινία του Forrest Gump απλά εμείς δε βάλαμε τον Τομ Χανκς δίπλα στο Νίξον αλλά το μονοθέσιο του Λάουντα στα πιτ της Μόντσα.
Σας βοήθησαν από τη F1 για να κάνετε την ταινία σας;
Με υποδέχτηκαν θερμά αλλά δεν έχουμε σχέση με την ταινία. Δεν τους ρωτήσαμε και πολλά. Οι παλαίμαχοι της F1 ήταν φανταστικοί στη συνεργασία τους. Μας έδωσαν μονοθέσια, τεχνικές πληροφορίες η συμβολή τους ήταν καθοριστική. Σίγουρα δε θα φέρονταν έτσι αν δεν ήξεραν πως όλο αυτό έχει την αποδοχή της F1.
Συμπτύξατε κάποια πράγματα...
Όταν είσαι υποχρεωμένος να πεις μια ιστορία σε δυο ώρες πρέπει να κάνεις τέτοιες απλουστεύσεις. Γεγονότα τριών ή τεσσάρων αγώνων διαδραματίζονται σ' έναν αγώνα. Πάντα όταν φτιάχνεις μια ταινία συμπιέζεις κάποιες καταστάσεις για να δώσεις μια γενική αίσθηση.
Ο Λάουντα τι άποψη έχει για τον τρόπο που αποδόθηκε το ατύχημά του;
Είναι ικανοποιημένος. Δεν είχε θεσμικό ρόλο στο σενάριο αλλά γνωρίζετε πολλά χρόνια με το σεναριογράφο Πήτερ Μόργκαν και σίγουρα όταν είχε κάτι να πει τον ακούγαμε. Αλλά και ο Λάουντα έδειξε εμπιστοσύνη σ' εμάς. Χρειάζεται θάρρος για να το κάνεις αυτό αλλά ξέρουμε ότι του περισσεύει. Δεν μας εξέπληξε το γεγονός ότι ήταν σε θέση να πάρει μια θαρραλέα απόφαση.
Πρόσφατα στο Γερμανικό GP που έγινε στο Νίρμπουργκρινκγ μια πίστα που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ταινία, έγινε μια προβολή για λίγους εκλεκτούς. Ανάμεσά τους ήταν ο Λάουντα και ο Έκλεστον. Ποιά ήταν η γνώμη τους μετά;
Ο Λάουντα το έβλεπε για δεύτερη φορά και το έχει λατρέψει. Καθόταν δίπλα στο Χάμιλτον και το έβλεπαν μαζί και ο Λάουντα ένιωθε περήφανος γι' αυτά που μάθαινε ο μικρός γι' αυτόν. Ο Έκλεστον μας ευχαρίστησε που φτιάξαμε αυτή την ταινία ήταν συγκινημένος και διαχυτικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ