Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Formula 1 ο λόγος στους κινητήρες στο φινάλε

Με πέντε αγώνες να απομένουν για το φινάλε του πρωταθλήματος, η μάχη για την κατάκτηση του τίτλου έχει φουντώσει για τα καλά, μιας και πέντε οδηγοί διεκδικούν το στέμμα που ακόμη φορά ο Τζένσον Μπάτον. Εκτός από τις ικανότητές τους, τη δυναμική και στρατηγική των ομάδων στα εναπομείναντα Grand Prix, σημαντικό ρόλο ίσως παίξουν και οι κινητήρες, αφού ο περιορισμένος αριθμός που επιτρέπεται να χρησιμοποιεί κάθε μονοθέσιο, έχει δημιουργήσει μια κατάσταση που μπορεί να φέρει συγκινήσεις και ανατροπές από το πουθενά.
Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του οκτώ καινούριους κινητήρες για όλη τη σαιζόν και η υπέρβαση του αριθμού αυτού επιφέρει ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση. Οι ομάδες χρησιμοποιούν φορεμένους κινητήρες στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και από δω και πέρα δεν θα πρέπει να προκαλέσει έκπληξη αν δούμε κάποιον από αυτούς να παραδίδει πνεύμα.
Σαν εναλλακτική, υπάρχει ο περιορισμός των δοκιμών που θα κάνει κάθε μονοθέσιο τις ημέρες του αγώνα, όπως για παράδειγμα είχε κάνει ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέρυσι στη Μόντσα, όπου έχασε σχεδόν όλη την πρώτη περίοδο. Στα… φρέσκα κουλούρια τώρα, πάμε να ρίξουμε μια ματιά στο τι έχουν κάνει οι πέντε διεκδικητές του τίτλου ως τώρα και τι γίνεται με τους κινητήρες στα μονοθέσιά τους.
Μαρκ Γουέμπερ-Σεμπάστιαν Φέτελ Για την Red Bull το πρόβλημα με τους κινητήρες της Renault αφορά κυρίως την απόδοση και όχι την αξιοπιστία. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Μαρκ Γουέμπερ, αν και σε Κωνσταντινούπολη και Μόντσα αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με τον κινητήρα του, έχει στη διάθεσή του δύο καινούριες μονάδες, έχοντας χρησιμοποιήσει δηλαδή ως τώρα έξι.
Ο Αυστραλός φαίνεται να μπαίνει με προβάδισμα στην τελική ευθεία του πρωταθλήματος, αλλά αυτό μένει να φανεί και στην πίστα με τις επιδόσεις του, αλλά και της RB6. Από την άλλη, ο team mate του Σεμπάστιαν Φέτελ, έχει στη διάθεσή του έναν κινητήρα ακόμη έχοντας χρησιμοποιήσει επτά στην προσπάθειά του να διατηρηθεί εντός μάχης.
Απλά να σημειώσουμε κάτι για τους κινητήρες της Renault και την αξιοπιστία τους: εκτός του Γουέμπερ που έχει δύο νέους στη διάθεσή του, το ίδιο ισχύει και για τους Ρόμπερτ Κούμπιτσα και Βιτάλι Πετρόφ που αγωνίζονται με την γαλλική ομάδα που εδρεύει στο Λουξεμβούργο.
Λιούις Χάμιλτον-Τζένσον Μπάτον Στη McLaren δεν έχουν κανένα παράπονο από τους κινητήρες της Mercedes, αφού και η επίδοση και η αξιοπιστία τους έχει αφήσει ικανοποιημένους τους ανθρώπους της βρετανικής ομάδας. Αλλού είναι τα παράπονά τους και δεν έχουν να κάνουν με τους κινητήρες…
Τόσο ο Χάμιλτον, όσο και ο Μπάτον, έχουν χρησιμοποιήσει ως τώρα επτά κινητήρες, όπερ και σημαίνει ότι έχουν στη διάθεσή τους από έναν καινούριο για το φινάλε της σαιζόν. Βραζιλία, Ιαπωνία και Άμπου Ντάμπι ίσως αποδειχθούν κλειδιά, μιας και έχουν πολύ απαιτητικά σημεία για τα μοτέρ.
Φερνάντο Αλόνσο Για τη Ferrari τα πράγματα δεν πήγαν μάλλον όπως τα είχε σχεδιάσει, αφού για τους εναπομείναντες πέντε αγώνες δεν έχει στη διάθεσή της καινούριους κινητήρες, έχοντας χρησιμοποιήσει και τους οκτώ και στα δύο μονοθέσιά της.
Τα καλά νέα για την ιταλική ομάδα είναι ότι η Σιγκαπούρη, που ακολουθεί στο καλεντάρι, είναι το λιγότερο απαιτητικό circuit του πρωταθλήματος όσον αφορά την επιβάρυνση των κινητήρων. Είναι η μόνη πίστα όπου οι οδηγοί είναι με τέρμα γκάζι για λιγότερο από μισό γύρο.
Άρα, ο Αλόνσο μπαίνει στην τελική ευθεία έχοντας χρησιμοποιημένους κινητήρες στη διάθεσή του και θα είναι ενδιαφέρον να παρατηρούμε τις Παρασκευές τη δουλειά που θα κάνει ο Ισπανός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...