Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

MotoGP: Παρουσίαση της νέας Yamaha YZR-M1

Η Yamaha παρουσίασε σε εκδήλωση στην πίστα της Χερέθ στην Βαρκελώνη τη νέα YZR-M1, τη νέα της μοτοσικλέτα για το επερχόμενο πρωτάθλημα MotoGP που ξεκινάει στις 8 Απριλίου.


Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην Ισπανική πίστα στο περιθώριο των τελευταίων επίσημων δοκιμών των ομάδων του Παγκοσμίου πρωταθλημάτων που για τα MotoGP ξεκινούν αύριο και ολοκληρώνoνται την Κυριακή.

Ελλείψει βασικού χορηγού από το 2010 όταν ο ρόλος αυτός ανήκε στη Fiat, η Υamaha εξακολουθεί να διατηρεί το μπλε με άσπρο χρώμα και στη νέα της μοτοσικλέτα. Η YZR-M1 φέτος, όπως το επιβάλλουν οι κανονισμοί έχει 1000άρι κινητήρα με ισχύ περισσότερους από 240 ίππους.

Στόχος της Yamaha είναι να επιστρέψει στην κορυφή του πρωταθλήματος μετά την περυσινή απόλυτη κυριαρχία της Honda. Παρόντες στη σημερινή παρουσίαση της νέας μοτοσικλέτας της Ιαπωνικής ομάδας ήταν και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες, Χόρχε Λορένθο και Μπεν Σπις, οι οποίοι δήλωσαν ικανοποιημένοι τόσο από την εμφάνιση της νέας τους μοτοσικλέτας όσο και από την απόδοσή της στις μέχρι στιγμής δοκιμές. Την πεποίθησή του ότι το δίδυμο των αναβατών της Yamaha θα αποδειχθεί φέτος δυνατός αντίπαλος στην διεκδίκηση του τίτλου εξέφρασε το «αφεντικό» της ομάδας, Λιν Γιάρβις.

«Εάν δείτε τις τρεις τελευταίες σεζόν του Χόρχε, τερμάτισε δεύτερος, μετά πρώτος και στη συνέχεια πάλι δεύτερος. Επομένως ήρθε η στιγμή να είναι πρώτος και πάλι. Πιστεύω ότι έχει τη δυνατότητα.

Κατά την γνώμη μου υπάρχουν δύο αναβάτες που έχουν «Α+» αυτή τη στιγμή, και είναι ο Κέισι Στόνερ και ο Χόρχε Λορένθο. Αρα, εμπιστεύομαι τον Χόρχε σε ό,τι αφορά στην ικανότητά του. Σίγουρα μπορεί να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα ξανά εφέτος. Δεν έχω καμία αμφιβολία για αυτό. Θα δούμε πως θα εξελιχθεί με τη μοτοσικλέτα και τον ανταγωνισμό. Είναι νωρίς ακόμα και πολλά μπορούν να συμβούν, αλλά περιμένω από τον Χόρχε να κερδίσει αρκετούς αγώνες φέτος», δήλωσε ο Γιάρβις, πλέκοντας στην ουσία το εγκώμιο του Ισπανού αναβάτη.

Σε ό,τι αφορά στον Μπεν Σπις ο Γιάρβις τόνισε ότι δεν έχει ακόμη αξιοποιήσει τις ικανότητές του στα MotoGP.

«Πέρυσι ήταν η πρώτη του πλήρης χρονιά μαζί μας στην εργοστασιακή ομάδα και πιστεύω από όσα είδα στη Σεπάνγκ και όσο έχω μιλήσει επανειλημμένως με τον Μπεν, είναι πιο δυνατός σωματικά και πνευματικά.

Η περυσινή εμπειρία τον ωφέλησε αρκετά. Κέρδισε τον αγώνα πέρυσι στο Ασεν, κάτι που ήταν υπέροχο να το βλέπεις. Αναμένω από εκείνον να κερδίσει κι άλλους αγώνες εφέτος. Πιστεύω ότι ο Μπεν ακόμα δεν έχει αξιοποιήσει τις δυνατότητες στα MotoGP».

Ο Αμερικανός αναβάτης κατά την παρουσίαση της νέας Yamaha δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος κινητήρας ταιριάζει περισσότερο στο στυλ οδήγησης του. Ταυτόχρονα τόνισε ότι φέτος η YZR-M1 έχει καλύτερη ισορροπία και ότι οι μηχανικοί της ομάδας φρόντισαν να βελτιώσουν τα αδύνατά της περυσινά σημεία. Η δουλειά που έχει γίνει από το τεχνικό επιτελείο της Yamaha, σύμφωνα με τον Σπις, είναι πάρα πολύ καλή και οι δοκιμές μέχρι στιγμής έχουν εξελιχθεί θετικά.

«Τα 1000 κ.εκ. μου ταιριάζουν λίγο περισσότερο από τα 800 κ.εκ. Πάνω κάτω ταιριάζουν περισσότερο στο στυλ οδήγησής μου. Οταν είσαι μεγαλόσωμος, το να έχεις μεγαλύτερη ροπή και επιπλέον ισχύ, βοηθά. Η Yamaha έχει κάνει φανταστική δουλειά, προσφέροντας μας ένα βασικό πακέτο. Οι δοκιμές πήγαν καλά, είχαμε μερικές καλές στιγμές. Μέχρι στιγμής όλα καλά!

Νομίζω ότι οι μηχανικοί της Yamaha έχουν κάνει φανταστική δουλειά. Ημασταν στην Σεπάνγκ δύο φορές μέχρι στιγμής και είχαμε πολλά εξαρτήματα να δοκιμάσουμε. Τα τελευταία δύο χρόνια αυτό είχε να κάνει με διορθώσεις και ρυθμίσεις. Τώρα πραγματικά δοκιμάσαμε νέα εξαρτήματα. Φτάσαμε σε μερικές καλές λύσεις σε διάφορα θέματα πάνω στα ηλεκτρονικά, το πακέτο του κινητήρα και γενικότερα. Επίσης υπάρχει ένα ακόμη τεστ που αναμένεται όπου έχουμε κάποια πράγματα να δοκιμάσουμε. Επομένως η μοτοσικλέτα γίνεται όλο και καλύτερη σε κάθε δοκιμή, κάτι που είναι θετικό.

Η M1 του 2012 έχει κατά την γνώμη μου καλή ισορροπία. Οπως και η 800άρα, αλλά όπως φαίνεται έχουμε βελτιώσει τα αδύναμα σημεία της. Η ισορροπία της μηχανής είναι το σημείο κλειδί, άρα όταν βρεθούμε σε μια πίστα που είναι πολύ διαφορετική από μία άλλη, θα δουλέψει κι εκεί καλά. Θα έλεγα ότι (σ.σ. η μοτοσικλέτα) δεν έχει κάποιο δυνατό σημείο, απλά κανένα σημείο πια δεν είναι αδύναμο. Είναι μία μοτοσικλέτα με καλή ισορροπία. Αυτό χρειαζόμαστε σε όλο το πρωτάθλημα με τόσους πολλούς αγώνες», δήλωσε ο Μπεν Σπις.

Το ίδιο ικανοποιημένος με την απόδοση της νέας του μοτοσικλέτας στις δοκιμές ήταν και ο Χόρχε Λορένθο, εκφράζοντας παράλληλα την επιθυμία να παραμείνει στην Yamaha, με την προϋπόθεση ότι θα έχει στα χέρια του μια ανταγωνιστική μοτοσικλέτα. Αλλωστε ο Ισπανός επιθυμεί να στεφθεί ξανά Παγκόσμιος πρωταθλητής.

«Η 1000άρα έχει περισσότερη ισχύ και επιτάχυνση, επομένως θα πρέπει να βάλεις περισσότερη ενέργεια για να την ελέγξεις. Επίσης το βάρος είναι μεγαλύτερο, αλλά από την άλλη πλευρά είναι εύκολο για εμάς να την οδηγήσουμε, ιδίως σε ό,τι αφορά στην επιτάχυνση, διότι έχουμε μεγαλύτερη ροπή και η μοτοσικλέτα κινείται λιγότερο.

Οταν επέστρεψα δεν ήταν τόσο εύκολο, αλλά τελικά στις δύο τελευταίες δοκιμές μου ήταν πιο εύκολο από όσο φανταζόμουν αφού τα πράγματα εξελίχθηκαν θετικά και βρισκόμουν πολύ κοντά στους χρόνους του ταχύτερου γύρου. Επομένως κατά την γνώμη μου αυτή ίσως να ήταν η καλύτερη περίοδος δοκιμών πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στην καριέρα μου. Ο τραυματισμός δεν επηρεάζει το οδηγικό μου στιλ αφού μπορώ να πιάσω το συμπλέκτη με όλο μου το χέρι.

Η πρώτη μου επιλογή είναι η Yamaha. Θα ήθελα να ολοκληρώσω την καριέρα μου στη Yamaha. Εάν η μοτοσικλέτα είναι ανταγωνιστική εφέτος, δεν βλέπω κάποιο λόγο να αλλάξω ομάδα», δήλωσε ο Χόρχε Λορένθο.

Η ομάδα της Yamaha αναμένει με ανυπομονησία τα αυριανά, τελευταία τεστ στην πίστα της Χερέθ, πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος.
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...