Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

GP Σιγκαπούρης: Ποιος θα σταματήσει το Φέτελ;

Ο Γερμανός πρωταθλητής με την Red Bull πήρε με χαρακτηριστική άνεση την 4η φετινή και συνολικά 41η pole position στην καριέρα του αφήνοντας πίσω τους αντιπάλους του στη μάχη του τίτλου.


Αν υπάρχουν βέβαια με τη Ferrari να παραδέχεται δια στόματος του σχεδιαστή Σιμόν Ρέστα πως το μονοθέσιο της βρίσκεται ένα βήμα πίσω απ' αυτά των Mercedes, Lotus και αρκετά πίσω απ' αυτά της Red Bull σε πίστα με διαμόρφωση όπως της Σιγκαπούρης όπου απαιτούνται μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές (high downforce). Με τη θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος στους 31 βαθμούς Κελσίου και την υγρασία στο 69%, ομάδες πιλότοι και μηχανικοί κλήθηκαν να αγωνιστούν σε συνθήκες ήπιας σάουνα. 

Το Q1 ξεκίνησε με τις Mercedes να κάνουν νωρίς τον γρήγορο γύρο τους χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα την πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες. Τα προβλήματα στο set - up της Ferrari ήταν εμφανή στα περάσματα του Αλόνσο ενώ αρκετοί πιλότοι χρησιμοποίησαν την πολύ μαλακή γόμα. Ανάμεσά τους οι Mercedes αλλά και οι Ferrari. Ο Κίμι Ράικονεν έχει έναν πόνο που τον ταλαιπωρεί στην πλάτη και υπήρξαν ακόμη και σκέψεις να μη συνεχίσει να αγωνίζεται το διήμερο. Τελικά αποφασίστηκε να συμμετέχει στις δοκιμές αν όμως αυτό χειροτερέψει την κατάσταση δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα αντικατάστασής του για τον αγώνα. Ταχύτερος όλων ήταν ο Χάμιλτον με χρόνο 1:44.196 η διαφορά των 1.2sec από το Φέτελ οφείλεται στο ότι ο Γερμανός δε χρησιμοποίησε την πολύ μαλακή γόμα. Μόνο αυτός ο Γουέμπερ και ο Γκροζάν είχαν την άνεση να καταταγούν με τη μέση γόμα στο Q1 δείχνοντας τι έπεται για τη συνέχεια. Απογοητευτική εμφάνιση από το Μάσα που μόλις και μετά βίας κατετάγη στο φινάλε με αρκετά λάθη στο γρήγορο γύρο του. Ο Βραζιλιάνος δήλωνε πριν μπει στο μονοθέσιο ότι δεν έχει πλέον δέσμευση με τη Ferrari, θα πάψει να ασχολείται με τον Αλόνσο και θα εξαπολύσει τη μεγάλη επίθεση οδηγώντας χωρίς αύριο σε κάθε γύρο. Το αποτέλεσμα ήταν να κινείται πιο αργά απ' ότι συνήθως στην αρχή αν και βελτιώθηκε σημαντικά στο φινάλε. Εκτός 16αδας ο ντι Ρέστα με τη Force India και ο Μαλντονάντο με τη Williams πέρα από τους συνήθεις 4 πιλότους των Caterham και Marussia.


Στο Q2 ο Ράικονεν βγήκε νωρίς και σημείωσε ένα γύρο στο 1:44.7 με τη πολύ μαλακή γόμα να είναι πλέον μονόδρομος. Ο Ρόσμπεργκ έδωσε τον τόνο σπάζοντας το φράγμα του 1:44. κατά 108 χιλιοστά την ώρα που οι μηχανικοί της Sauber εκτιμούσαν πως το όριο για πρόκριση στο Q3 θα ήταν το 1:44.4. Στην πράξη φάνηκε πως κανείς δεν αισθάνονταν ασφαλής από τη στιγμή που οι Mercedes με τα δυο ταχύτερα περάσματα ήταν έτοιμες να ξαναβγούν στην πίστα λίγο πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ο Φέτελ έκανε επίδειξη δύναμης σπάζοντας το φράγμα του 1:43 κατά 1 δέκατο. Σ' αυτό το σημείο ο Γερμανός ήταν ταχύτερος 8 δέκατα από τον δεύτερο που δεν ήταν άλλος από τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ. Τελικά ο χρόνος εισόδου ήταν το 1:44 και ο τελευταίος που προκρίθηκε ο Μπάτον τη στιγμή που μηδενίστηκε το χρονόμετρο. Εκτός έμειναν ο Μπότας της Williams, o Σούτιλ της Force India, ο Πέρεζ της McLaren, ο Ράικονεν της Lotus, ο Βερν της Toro Rosso και ο Χούλκενμπεργκ της Sauber. Αντίθετα ο έτερος πιλότος της ομάδας Εστέμπαν Γκουτιέρεζ έκανε την έκπληξη μπαίνοντας στη δεκάδα.

Το Q3 ξεκίνησε με το Φέτελ να βελτιώνει την προηγούμενη επίδοσή του με χρόνο 1:42.841 τη στιγμή που κανείς άλλος δεν κατάφερε να κατέβει το 1:43.4. Η διαφορά του Φέτελ από τους αντιπάλους του είναι αποκαρδιωτική και αν ο Γερμανός συνεχίσει έτσι είναι θέμα χρόνου η κατάκτηση του 4ου συνεχόμενου τίτλου στην καριέρα του. Με διαφορά έξι δέκατα από το δεύτερο ζητούσε από τους μηχανικούς του να ξαναβγεί στην πίστα δεύτερη φορά για να βελτιώσει 1-2 δέκατα. Τόσο εκτιμούσε ότι υπήρχαν περιθώρια στο γύρο του. Τελικά όμως από τη Red Bull έκριναν πως δε χρειάζεται να προσπαθήσει ξανά, καθότι κανένας πιλότος δε φαίνονταν ικανός να τον πλησιάσει.


O αγώνας που αναμένεται με ενδιαφέρον είναι προγραμματισμένος αύριο για τις 20:00 τοπική ώρα και θα μεταδοθεί απευθείας από την Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 15:00 ώρα Ελλάδας. 

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...