(Photo credit: Wikipedia) |
Να τον ακούμε τον Εμίρη! Ο αντιπρόεδρος της FIA, ο Εμίρης Μοχάμεντ μπεν Σουλαγιέμ είπε πως ταξίδεψε στο Άμπου Ντάμπι για να πανηγυρίσει τη νίκη του φίλου του, Κίμι Ράικονεν.
Πόσο δίκιο είχε! Ο Φινλανδός οδηγός της Lotus πήρε την πρώτη νίκη του στη δεύτερη καριέρα του στη Φόρμουλα 1 και την πρώτη μετά το Σπα το 2009.
Ο Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) τερμάτισε δεύτερος και τρίτος ο Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull). Πλέον η διαφορά των δύο οδηγών στη βαθμολογία είναι μόλις δέκα βαθμοί και απομένουν μόλις δύο αγώνες.
Ο Φέτελ εκκίνησε από το pitlane μετά την τιμωρία από τους αγωνοδίκες και οδηγώντας εντυπωσιακά, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα ατυχήματα που έγιναν κατά τη διάρκεια του αγώνα.
"Την τελευταία φορά που βρέθηκα εδώ, μου λέγατε όλοι πως δεν χαμογελάω αρκετά, αλλά είμαι τόσο χαρούμενος για την ομάδα. Ήταν μια δύσκολη σεζόν και δεν έχουμε περάσει εύκολα. Ελπίζω πως αυτή η νίκη θα ενισχύσει την πίστη όλων μας και ίσως κερδίσουμε περισσότερους αγώνες, αν όχι φέτος, τουλάχιστον του χρόνου", υποστήριξε ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής που θα παραμείνει στην ομάδα και το 2013.
H θρυλική Lotus πήρε την τελευταία νίκη της το 1987 στις ΗΠΑ, ενώ ως Renault πανηγύρισε για τελευταία φορά το 2008 στην Ιαπωνία. Το αφρίζον ροδόνερο (σ.σ. δεν υπάρχει σαμπάνια στις απονομές στις μουσουλμανικές χώρες) έρεε δικαιολογημένα άφθονο.
Ο... ύπνος του Αυστραλού
Στην εκκίνηση ο κάτοχος της pole position, Λιούις Χάμιλτον υπερασπίστηκε την πρώτη θέση, όμως ο Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull) πιάστηκε στον ύπνο. Ο Ράικονεν ξεπετάχθηκε και πήρε τη δεύτερη θέση με τον Παστόρ Μαλντονάντο (Williams)και τον Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) να ακολουθούν.
Ο Φέτελ ξεκίνησε από το pitlane και έφτασε μέχρι την 13η θέση. Κάπου εκεί είχαμε το πρώτο συμβάν της ημέρας με τον Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) να πέφτει με δύναμη πάνω στην HRT του Ναράιν Καρθικέγιαν. Ο Γερμανός "πέταξε" πάνω από τον Ινδό με την τρελή πορεία του να σταματάει στα προστατευτικά της πίστας και τη φάση να καταλήγει με τους δύο οδηγούς, απόλυτα υγιείς, να απολογούνται ο ένας στον άλλο.
Ο Φέτελ αγωνιζόταν ήδη με μικρή ζημιά στην εμπρός αεροτομή του και του προκάλεσε μεγαλύτερη ζημιά ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (Toro Rosso) με τον Αυστραλό οδηγό να οδηγεί ανήσυχα κι ενώ όλα τα μονοθέσια ακολουθούσαν το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μπήκε στα πιτ και έπρεπε να ξεκινήσει την προσπάθεια του από την αρχή!
Απογοήτευση για Χάμιλτον
Ο Χάμιλτον είχε την ανθρωπιά να ρωτήσει για την υγεία των Ρόσμπεργκ και Καρθικέγιαν και όταν αποσύρθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, συνέχισε να οδηγεί τον αγώνα μπροστά από τον Ράικονεν. Στον 19ο γύρο έκοψε ρυθμό και έκανε στο πλάι, αφού η McLaren έπαθε νέο μπλακ άουτ για ακόμη μια φορά με θύμα τον οδηγό της Mercedes από το 2013.
Νέο δράμα στον 39ο γύρο με τον Σέρχιο Πέρες (Sauber) να καταστρέφει τον αγώνα δύο οδηγών. Επιχείρησε να προσπεράσει τον Πολ Ντι Ρέστα (Force India), δεν του βγήκε, έχασε τη γραμμή του και όταν βρέθηκε εντός πίστας, ο Ρομαίν Γκροζάν (Lotus) δεν είχε χρόνο να φρενάρει. Το ίδιο έπαθε και ο Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull). Εκτός αγώνα ο Γουέμπερ που έδειξε αρκετή νευρικότητα, εκτός αγώνα και ο Γκροζάν που παλεύει για να παραμείνει στην ομάδα.
Η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας εκμηδένισε και πάλι τις διαφορές. Στον 43ο γύρο ο Ράικονεν οδηγούσε τον αγώνα μπροστά από τον Αλόνσο, τον Μπάτον και τον Φέτελ. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας έφτασε μέχρι και τη δεύτερη θέση υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ωστόσο οδηγήθηκε στα πιτ για αναπόφευκτη (τελικά) αλλαγή ελαστικών.
Οι τελευταίοι δραματικοί γύροι
Στον 52ο γύρο ο Φέτελ κατάφερε να βρει τρόπο να περάσει τον Μπάτον και να βάλει και τα δύο πόδια του στο βάθρο. Παρά τους απανωτούς ταχύτερους γύρους από τον Αλόνσο, δεν κατάφερε να απειλήσει τον Ράικονεν. Ο Φινλανδός διατήρησε τη ψυχραιμία του και πήρε την καρο σημαία. Και να φανταστεί κανείς πως πέρυσι μοίραζε χαμόγελα στους Έλληνες στο Ράλι Ακρόπολις.
Στην πέμπτη θέση πίσω από τον Μπάτον τερμάτισε ο Μαλντονάντο. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber), ο Φελίπε Μάσα (Ferrari), ο Μπρούνο Σένα (Williams), ο Πολ Ντι Ρέστα (Force India) και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (Toro Rosso).
Η τελική κατάταξη
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ |
1. | Κίμι Ράικονεν | Lotus-Renault | 1ωρ:45:58.667 |
2. | Φερνάντο Αλόνσο | Ferrari | +0.852 |
3. | Σεμπάστιαν Φέτελ | Red Bull-Renault | +4.163 |
4. | Τζένσον Μπάτον | McLaren-Mercedes | +7.787 |
5. | Παστόρ Μαλντονάντο | Williams-Renault | +13.007 |
6. | Καμούι Κομπαγιάσι | Sauber-Ferrari | +20.076 |
7. | Φελίπε Μάσα | Ferrari | +22.896 |
8. | Μπρούνο Σένα | Williams-Renault | +23.542 |
9. | Πολ Ντι Ρέστα | Force India-Mercedes | +24.160 |
10. | Ντάνιελ Ρικιάρντο | Toro Rosso-Ferrari | +27.400 |
11. | Μίκαελ Σουμάχερ | Mercedes | +28.000 |
12. | Ζαν-Έρικ Βερν | Toro Rosso-Ferrari | +34.900 |
13. | Χέικι Κοβαλάινεν | Caterham-Renault | +47.700 |
14. | Τίμο Γκλοκ | Marussia-Cosworth | +56.400 |
15. | Σέρχιο Πέρες | Sauber-Ferrari | +56.700 |
16. | Βιτάλι Πετρόβ | Caterham-Renault | +1:04.500 |
17. | Πέδρο ντε λα Ρόσα | HRT-Cosworth | +1:11.500 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ