Δεκαεφτά χρόνια έχουν περάσει και κανείς που ασχολείται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν έχει ξεχάσει τον Ayrton Senna. Το ατύχημα του Βραζιλιάνου πιλότου στη στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα σημάδεψε μια ολόκληρη ιστορία. Τίποτα δεν ήταν ίδιο από εκείνη τη χρονιά και για πάντα ύστερα από εκείνη τη στιγμή… Ο 24χρονος, τότε, Σένα ξεκινούσε την καριέρα του στη...
Formula 1 με την άσημη Toleman, στη συνέχεια μετακόμισε στη Lotus, βγαίνοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα για δύο συναπτά έτη, ενώ το 1987 πήρε την τρίτη θέση, ώσπου να πάει στη McLaren και να "απογειώσει" το όνομα και τη φήμη του. Μόλις στην πρώτη του χρονιά με τη νέα του ομάδα κατακτά τον παγκόσμιο τίτλο, το 1989 βγαίνει δεύτερος, μέχρι να επιστρέψει το 1990 και το 1991 στην κορυφή.
Το 1994 μετακόμισε στην ομάδα που έμελε να αποτελέσει την τελευταία στην καριέρα και τη… ζωή του, τη Williams. Με τη βρετανική ομάδα έτρεξε μόλις τρεις φορές, μιας και στην Ίμολα "σκηνοθετίθηκε" ο εφιάλτης όχι μόνο για την οικογένεια του, αλλά για ένα ολόκληρο έθνος.
Τα πρώτα δύο Grand Prix ήταν αποκαρδιωτικά για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, αφού δεν είχε καταφέρει να τερματίσει. Ο ίδιος, όμως, πάντα σίγουρος για τον εαυτό του είχε δηλώσει έτοιμος για την αντεπίθεσή του προς τον τίτλο.
Image via WikipediaΟ Σένα παίρνει την 65η pole position της καριέρας, αλλά κάποια συμβάντα που είχαν προηγηθεί του είχαν δημιουργήσει ιδιαίτερη αναστάτωση. Γεγονός που μαρτυρούν οι γκριμάτσες του στο παρακάτω βίντεο.
Προμήνυμα 1ο: Ο νέος τότε στην Formula 1 και συμπατριώτης Σένα, Ρούμπενς Μπαρικέλο, είχε εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα, το απόγευμα της Παρασκευής, γεγονός που τον απέτρεψε να συμμετάσχει στον αγώνα.
Προμήνυμα 2ο: Την επόμενη μέρα ο Αυστριακός Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ, σκοτώθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές.
Άμα θέλει να γίνει…
Μετά από το δυστύχημα του Αυστριακού πιλότου, ο 34χρονος οδηγός σαν πιο έμπειρος πήρε την ευθύνη να δημιουργήσει και παράλληλα να ηγηθεί της Grand Prix Driver’s Association, με σκοπό την μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών. Τελικά, όλοι οι πιλότοι συναποφάσισαν να διεξαχθεί κανονικά ο αγώνας, αλλά σε συνέχεια των οιωνών και των προειδοποιήσεων ο αγώνας διεκόπη λόγω ενός ατυχήματος στη γραμμή εκκίνησης.
Image by Sebastian Niedlich (Grabthar) via FlickrΗ καρό σημαία δεν έπεσε ποτέ
Ο αγώνας, τελικά, ξεκίνησε κανονικά, ο Σένα – όπως ήταν αναμενόμενο – είχε πολύ καλό ρυθμό, έχοντας κάνει τον καλύτερο χρόνο στον τρίτο γύρο. Ο Μίκαελ Σουμάχερ ήταν από πίσω του και καραδοκούσε… Ο Σένα δεν μπορούσε με τίποτα να δει τον εαυτό του να χάνει και μπήκε στη στροφή Ταμπουρέλο με 217 χλμ./ώ. Το μονοθέσιό του δεν έστριψε ποτέ και καρφώθηκε, ανάβοντας το κόκκινο φως στη ζωή του θρύλου Σένα.
Ο Σιντ Γουίτκινς μαζί με το υπόλοιπο επιτελείο της πίστας έβγαλαν τον ήδη νεκρό Σένα από τη σμπαραλιασμένη Williams. Η διακομιδή του στο νοσοκομείο της Μπολόνιας ήταν άμεση με ελικόπτερο, αλλά ήταν ήδη αργά – απλά εκεί ανακοινώθηκε ότι πέθανε ένας άνθρωπος που έμεινε στην ιστορία ως κάτι παραπάνω από θρύλος.
Η είδηση του θανάτου του Σένα συγκλόνισε όλο τον κόσμο, ενώ η κυβέρνηση της Βραζιλίας έκανε λόγο για εθνική τραγωδία. Την ημέρα της… τελευταίας κούρσας 3.000.000 κόσμος βρέθηκε στους δρόμους για να δείξει την οδύνη και τη λατρεία για το πρόσωπο που τους είχε μοιράσει με περηφάνια.
Δείτε το ξεχωριστό αφιέρωμα του AUTO 24 για τα αίτια του δυστυχήματος του Σένα (εδώ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ