Στην Ουγγαρία συμπλήρωνε 200 Γκραν Πρι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Επρεπε να το γιορτάσει με κάποιον τρόπο. Και ποιος καλύτερος από μια νίκη; Ο Τζένσον Μπάτον θριάμβευσε σε έναν «τρελό» αγώνα στη Βουδαπέστη, με τις μεικτές συνθήκες (βρεγμένο-στεγνό) να βάζουν δύσκολους «γρίφους» στους ανθρώπους των ομάδων.
Τελικά, η ταχύτητα της McLaren, σε συνδυασμό με την τακτική να «θυσιαστεί» ένας από της δύο πιλότους της, έφερε τον 31χρονο πιλότο στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για 11η φορά στην καριέρα του και δεύτερη για φέτος. Οσες δηλαδή έχει στην τρέχουσα σεζόν και ο ομόσταβλός του, Λιούις Χάμιλτον, του οποίου ο αγώνας καταστράφηκε από την επιλογή της ομάδας του να πάρει ρίσκο και να «φορέσει» στην MP-4 26 του ενδιάμεσα ελαστικά, σε ένα σημείο που η βροχή δεν ήταν τόσο δυνατή.
Αυτό ήρθε «γάντι» στον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος δεν διακινδύνεψε σε κανένα σημείο του αγώνα. Δεν προσπάθησε να φτάσει τον ρυθμό των McLaren. Εκανε αγώνα αναμονής και δικαιώθηκε, καθώς η δεύτερη θέση του φαντάζει ως νίκη, δεδομένου πως άφησε πίσω τους όλους τους άμεσους διώκτες του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ετσι, άνοιξε τους 85 βαθμούς τη διαφορά του από τον δεύτερο της βαθμολογίας, που είναι ο team-mate του, Μαρκ Γουέμπερ.
Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε τρίτος, χωρίς όμως σε κανένα σημείο της κούρσας να δείχνει πως μπορεί να πλασαριστεί κάπου ψηλότερα. Εδωσε μάχες, κρατήθηκε κοντά, αλλά ο ρυθμός των MP4-26 στις μεικτές συνθήκες είναι τέτοιος που κανένα μονοθέσιο δεν μπορεί να «χτυπήσει». Χάρη όμως στην τακτική της McLaren και την ποινή διέλευσης από τα πιτς που δέχτηκε ο Χάμιλτον (επανήλθε στην πίστα με επικίνδυνο τρόπο), κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για τέταρτο σερί αγώνα.
Με τα πολλά, ο Χάμιλτον κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, παρά το γεγονός πως μετά και την τιμωρία του έπεσε έκτος. Πέρασε αρχικά τον Φελίπε Μάσα και στη συνέχεια τον Μαρκ Γουέμπερ, αλλά με λίγους γύρους να απομένουν πριν την πτώση της καρό σημαίας δεν είχε περιθώρια για κάτι παραπάνω. «Πλήρωσε το μάρμαρο» της κακής επιλογής στα ελαστικά και δεν κατάφερε να βάλει τον εαυτό του σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Κάτι για το οποίο θα είχε ελπίδες, εάν έκανε το back to back.
Στην ίδια μοίρα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2008 βρέθηκε και ο Μαρκ Γουέμπερ, με τη Red Bull να αποφασίζει να πάρει και γι’ αυτόν το ίδιο ρίσκο που πήρε στη στρατηγική της η McLaren με τον Χάμιλτον. Η πέμπτη θέση στην Ουγγαρία (σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα αποτελέσματα) τον κρατά ακόμη στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, αλλά σίγουρα συμβιβάζεται με την ιδέα του δεύτερου οδηγού. Οπως και ο Φελίπε Μάσα στη Ferrari, που τερμάτισε έκτος. Τουλάχιστον, πήρε την… παρηγοριά του ταχύτερο γύρου στον αγώνα.
Εναν «αθόρυβο» αγώνα έκανε ο Πολ ντι Ρέστα που τερμάτισε έβδομος. Ομως, ο Βρετανός μπορεί να υπερηφανεύεται ότι -στην πρώτη του σεζόν- πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού σε ένα μεγάλο «τρενάκι», αποτελούμενο από τους Σεμπαστιάν Μπουεμί (8ος), Νίκο Ρόσμπεργκ (9ος), Χαϊμέ Αλγκερσουάρι (10ος), Καμούι Κομπαγιάσι (11ος) και Βιτάλι Πετρόφ (12ος). Σίγουρα απογοητευτικό αποτέλεσμα για τον Ιάπωνα, που έμεινε εκτός βαθμών, αλλά και για τον Ρώσο.
Η Renault δείχνει να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στα τελευταία Γκραν Πρι. Τόσο σε θέμα ταχύτητας, όσο και σε θέμα αξιοπιστίας. Μάλιστα, ο Νικ Χάιντφελντ είδε για δεύτερη φορά φέτος το μονοθέσιό του να παίρνει φωτιά, με την R31 να εκρήγνυται αμέσως μετά τη γραμμή εξόδου από τα πιτς. Κάτι που έβαλε… δύσκολα και στους κριτές, οι οποίοι τα έμπλεξαν λίγο την ώρα που προσπαθούσαν να απομακρύνουν από την πίστα το κατεστραμμένο αυτοκίνητο.
Αναλυτικά η κατάταξη
1. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:43:42.337
2. Φέτελ Red Bull-Renault + 3.588
3. Αλόνσο Ferrari + 19.819
4. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 48.338
5. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 49.742
6. Μάσα Ferrari + 1:17.176
7. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1 Γύρος
8. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρος
9. Ρόσμπεργκ Mercedes + 1 Γύρος
10. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρος
11. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1 Γύρος
12. Πετρόφ Renault + 1 Γύρος
13. Μπαρικέλο Williams-Cosworth + 2 Γύρους
14. Σούτιλ Force India-Mercedes + 2 Γύρους
15. Πέρεζ Sauber-Ferrari + 2 Γύρους
16. Μαλντονάντο Williams-Cosworth + 2 Γύρους
17. Γκλοκ Virgin-Cosworth + 4 Γύρους
18. Ρικιάρντο HRT-Cosworth + 4 Γύρους
19. Ντ’ Αμπρόζιο Virgin-Cosworth + 5 Γύρους
20. Λιούτσι HRT-Cosworth + 5 Γύρους
Δεν τερμάτισαν
Κοβαλάινεν Lotus-Renault 56
Σουμάχερ Mercedes 27
Χάιντφελντ Renault 24
Τρούλι Lotus-Renault 18
Ταχύτερος Γύρος: Μάσα, 1:23.415
Η βαθμολογία των οδηγών (μετά από 11 αγώνες)
1. Φέτελ 234
2. Γουέμπερ 149
3. Χάμιλτον 146
4. Αλόνσο 145
5. Μπάτον 134
6. Μάσα 70
7. Ρόσμπεργκ 48
8. Χάιντφελντ 34
9. Σουμάχερ 32
10. Πετρόφ 32
11. Κομπαγιάσι 27
12. Σούτιλ 18
13. Μπουεμί 12
14. Αλγκερσουάρι 10
15. Ντι Ρέστα 8
16. Πέρεζ 8
17. Μπαρικέλο 4
Η βαθμολογία των κατασκευαστών (μετά από 11 αγώνες)
1. Red Bull-Renault 383
2. McLaren-Mercedes 280
3. Ferrari 215
4. Mercedes 80
5. Renault 66
6. Sauber-Ferrari 35
7. Force India-Mercedes 26
8. Toro Rosso-Ferrari 22
9. Williams-Cosworth 4
http://www.exedrasports.gr
Τελικά, η ταχύτητα της McLaren, σε συνδυασμό με την τακτική να «θυσιαστεί» ένας από της δύο πιλότους της, έφερε τον 31χρονο πιλότο στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου για 11η φορά στην καριέρα του και δεύτερη για φέτος. Οσες δηλαδή έχει στην τρέχουσα σεζόν και ο ομόσταβλός του, Λιούις Χάμιλτον, του οποίου ο αγώνας καταστράφηκε από την επιλογή της ομάδας του να πάρει ρίσκο και να «φορέσει» στην MP-4 26 του ενδιάμεσα ελαστικά, σε ένα σημείο που η βροχή δεν ήταν τόσο δυνατή.
Αυτό ήρθε «γάντι» στον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος δεν διακινδύνεψε σε κανένα σημείο του αγώνα. Δεν προσπάθησε να φτάσει τον ρυθμό των McLaren. Εκανε αγώνα αναμονής και δικαιώθηκε, καθώς η δεύτερη θέση του φαντάζει ως νίκη, δεδομένου πως άφησε πίσω τους όλους τους άμεσους διώκτες του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ετσι, άνοιξε τους 85 βαθμούς τη διαφορά του από τον δεύτερο της βαθμολογίας, που είναι ο team-mate του, Μαρκ Γουέμπερ.
Ο Φερνάντο Αλόνσο τερμάτισε τρίτος, χωρίς όμως σε κανένα σημείο της κούρσας να δείχνει πως μπορεί να πλασαριστεί κάπου ψηλότερα. Εδωσε μάχες, κρατήθηκε κοντά, αλλά ο ρυθμός των MP4-26 στις μεικτές συνθήκες είναι τέτοιος που κανένα μονοθέσιο δεν μπορεί να «χτυπήσει». Χάρη όμως στην τακτική της McLaren και την ποινή διέλευσης από τα πιτς που δέχτηκε ο Χάμιλτον (επανήλθε στην πίστα με επικίνδυνο τρόπο), κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για τέταρτο σερί αγώνα.
Με τα πολλά, ο Χάμιλτον κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, παρά το γεγονός πως μετά και την τιμωρία του έπεσε έκτος. Πέρασε αρχικά τον Φελίπε Μάσα και στη συνέχεια τον Μαρκ Γουέμπερ, αλλά με λίγους γύρους να απομένουν πριν την πτώση της καρό σημαίας δεν είχε περιθώρια για κάτι παραπάνω. «Πλήρωσε το μάρμαρο» της κακής επιλογής στα ελαστικά και δεν κατάφερε να βάλει τον εαυτό του σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Κάτι για το οποίο θα είχε ελπίδες, εάν έκανε το back to back.
Στην ίδια μοίρα με τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2008 βρέθηκε και ο Μαρκ Γουέμπερ, με τη Red Bull να αποφασίζει να πάρει και γι’ αυτόν το ίδιο ρίσκο που πήρε στη στρατηγική της η McLaren με τον Χάμιλτον. Η πέμπτη θέση στην Ουγγαρία (σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα αποτελέσματα) τον κρατά ακόμη στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, αλλά σίγουρα συμβιβάζεται με την ιδέα του δεύτερου οδηγού. Οπως και ο Φελίπε Μάσα στη Ferrari, που τερμάτισε έκτος. Τουλάχιστον, πήρε την… παρηγοριά του ταχύτερο γύρου στον αγώνα.
Εναν «αθόρυβο» αγώνα έκανε ο Πολ ντι Ρέστα που τερμάτισε έβδομος. Ομως, ο Βρετανός μπορεί να υπερηφανεύεται ότι -στην πρώτη του σεζόν- πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού σε ένα μεγάλο «τρενάκι», αποτελούμενο από τους Σεμπαστιάν Μπουεμί (8ος), Νίκο Ρόσμπεργκ (9ος), Χαϊμέ Αλγκερσουάρι (10ος), Καμούι Κομπαγιάσι (11ος) και Βιτάλι Πετρόφ (12ος). Σίγουρα απογοητευτικό αποτέλεσμα για τον Ιάπωνα, που έμεινε εκτός βαθμών, αλλά και για τον Ρώσο.
Η Renault δείχνει να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στα τελευταία Γκραν Πρι. Τόσο σε θέμα ταχύτητας, όσο και σε θέμα αξιοπιστίας. Μάλιστα, ο Νικ Χάιντφελντ είδε για δεύτερη φορά φέτος το μονοθέσιό του να παίρνει φωτιά, με την R31 να εκρήγνυται αμέσως μετά τη γραμμή εξόδου από τα πιτς. Κάτι που έβαλε… δύσκολα και στους κριτές, οι οποίοι τα έμπλεξαν λίγο την ώρα που προσπαθούσαν να απομακρύνουν από την πίστα το κατεστραμμένο αυτοκίνητο.
Αναλυτικά η κατάταξη
1. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:43:42.337
2. Φέτελ Red Bull-Renault + 3.588
3. Αλόνσο Ferrari + 19.819
4. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 48.338
5. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 49.742
6. Μάσα Ferrari + 1:17.176
7. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1 Γύρος
8. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρος
9. Ρόσμπεργκ Mercedes + 1 Γύρος
10. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρος
11. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1 Γύρος
12. Πετρόφ Renault + 1 Γύρος
13. Μπαρικέλο Williams-Cosworth + 2 Γύρους
14. Σούτιλ Force India-Mercedes + 2 Γύρους
15. Πέρεζ Sauber-Ferrari + 2 Γύρους
16. Μαλντονάντο Williams-Cosworth + 2 Γύρους
17. Γκλοκ Virgin-Cosworth + 4 Γύρους
18. Ρικιάρντο HRT-Cosworth + 4 Γύρους
19. Ντ’ Αμπρόζιο Virgin-Cosworth + 5 Γύρους
20. Λιούτσι HRT-Cosworth + 5 Γύρους
Δεν τερμάτισαν
Κοβαλάινεν Lotus-Renault 56
Σουμάχερ Mercedes 27
Χάιντφελντ Renault 24
Τρούλι Lotus-Renault 18
Ταχύτερος Γύρος: Μάσα, 1:23.415
Η βαθμολογία των οδηγών (μετά από 11 αγώνες)
1. Φέτελ 234
2. Γουέμπερ 149
3. Χάμιλτον 146
4. Αλόνσο 145
5. Μπάτον 134
6. Μάσα 70
7. Ρόσμπεργκ 48
8. Χάιντφελντ 34
9. Σουμάχερ 32
10. Πετρόφ 32
11. Κομπαγιάσι 27
12. Σούτιλ 18
13. Μπουεμί 12
14. Αλγκερσουάρι 10
15. Ντι Ρέστα 8
16. Πέρεζ 8
17. Μπαρικέλο 4
Η βαθμολογία των κατασκευαστών (μετά από 11 αγώνες)
1. Red Bull-Renault 383
2. McLaren-Mercedes 280
3. Ferrari 215
4. Mercedes 80
5. Renault 66
6. Sauber-Ferrari 35
7. Force India-Mercedes 26
8. Toro Rosso-Ferrari 22
9. Williams-Cosworth 4
http://www.exedrasports.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ