Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

F1 GP Άμπου Ντάμπι: Ο Γουέμπερ στην pole!


Όπως στη Σουζούκα έτσι και εδώ ο Αυστραλός κέρδισε τον παγκόσμιο πρωταθλητή στη μάχη του χρόνου.


Όπως χτες και σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές έτσι και στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ταχύτατος αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να κερδίσει το Γουέμπερ. Όλα δείχνουν ότι αύριο οι δυο Red Bull θα κάνουν το 1 - 2 στην κατάταξη. 

Με τον ήλιο να δύει και τις θερμοκρασίες να πέφτουν στη Yas Marina οι πιλότοι ξεκίνησαν την προσπάθειά τους χρησιμοποιώντας τη πιο σκληρή από τις δυο διαθέσιμες γόμες της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μέση γόμα.

Οι δυο Mercedes έδωσαν νωρίς τον τόνο φλερτάροντας με το 1:42.5 ενώ οι τελευταίοι πιλότοι που πήραν χρόνο ήταν οι Αλόνσο, Γουέμπερ και Φέτελ. Η Ferrari φάνηκε καθαρά να υστερεί στο 3ο και πιο αργό - κλειστό κομμάτι της πίστας όπου απαιτείται καλύτερη μηχανική πρόσφυση. Το χρόνο των Mercedes που βελτιώθηκε στα δεύτερα περάσματα των Ρόσμπεργκ Χάμιλτον έσπασαν μόνο οι Red Bull.

Σαφώς βελτιωμένες και πιο ανταγωνιστικές φάνηκαν οι McLaren που δείχνουν σ' αυτό τον αγώνα μια δυναμική που ίσως τους επιτρέψει να κοντράρουν τις Ferrari. Οι Red Bull βγήκαν στην πίστα ενώ απέμεναν πλέον 7 λεπτά για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Εκείνη τη στιγμή ταχύτερος όλων ήταν ο Χάμιλτον. Ο πρώτος εκ των κορυφαίων συνδυασμών που έβαλε τη μαλακή γόμα ήταν ο Φέτελ. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ.

Ο Φέτελ βελτίωσε το χρόνο του Χάμιλτον κατά μισό δευτερόλεπτο ενώ ο Γουέμπερ ήταν ακόμη πιο γρήγορος κατά 1 δέκατο. Αμέσως μετά ο Ράικονεν με τη μαλακή γόμα κατέβασε άλλα 3 δέκατα. Ο Φινλανδός ζήτησε και επανέφερε σε χρήση την κοντύτερη έκδοση της Ε21 που του ταιριάζει καλύτερα οδηγικά. Στο φινάλε τελικά όλοι αναγκάστηκαν να βάλουν τη μαλακή γόμα με ταχύτερο το Λιούις Χάμιλτον. Εκτός 16αδας έμειναν εκτός από τους τέσσερις πιλότους των Caterham και Marussia οι Γκουτιέρεζ με τη Sauber και Σούτιλ με τη Force India. Θεαματική ήταν η βελτίωση της πίστας με το πέσιμο της θερμοκρασίας του οδοστρώματος.


Στο Q2 ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:41 ήταν ο Κίμι Ράικονεν δείχνοντας πως έχει βρει τα πατήματά του με το κοντύτερο σασί. Πολύ σύντομα ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes χαμήλωσε μισό δευτερόλεπτο και κάπου εκεί φάνηκε πως Ferrari, McLaren δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Το περίεργο ήταν πως το ίδιο έδειξε και ο Φέτελ στην πρώτη του προσπάθεια που τον έφερε πίσω από τις Mercedes. Τους Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον σ' εκείνο το σημείο τους χώριζαν μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Από την ενδοεπικοινωνία της Lotus ακούστηκε να λένε στο Ράικονεν πως εκτιμούν ότι ο χρόνος εισόδου στο Q3 θα είναι το 1:41.1. Όπως αποδείχτηκε τελικά στην πράξη είχαν δίκιο. Εκτός δεκάδας έμειναν οι δυο Williams των Μπότας και Μαλντονάντο, ο Πωλ ντι Ρέστα με τη Force India, o Ζαν Ερικ Βερν με την Toro Rosso, ο Αλόνσο με τη Ferrari και ο Μπάτον με τη McLaren.

Κατήφεια και προβληματισμός στην Ιταλική ομάδα, ενώ και στη McLaren ο Μπάτον διαμαρτύρονταν για έλλειψη πρόσφυσης τη στιγμή που ο Πέρεζ είχε σημειώσει τον 5ο χρόνο.

Στο Q3 υπήρχε αρκετός προβληματισμός για το αν οι Red Bull μπορούν να "κλειδώσουν" την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Τελικά όπως αποδείχτηκε στην πράξη ο Φέτελ είχε τη δυναμική που του επέτρεψε να κάνει τη διαφορά από τον πρώτο κιόλας γύρο αφήνοντας με την όρεξη τους αντιπάλους του. Ο Γερμανός με τη Red Bull κινήθηκε απίστευτα γρήγορα στο 2ο από τα τρία sector και έκανε χρόνο 328 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερο του Ρόσμπεργκ.
Με τη θερμοκρασία οδοστρώματος 3 βαθμούς χαμηλότερη από το ξεκίνημα. ο Γουέμπερ φάνηκε να κινείται ταχύτερα στα δυο πρώτα sector και τελικά κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 1:40. Ανήμπορες ν' αντιδράσουν οι Μercedes με το Χάμιλτον να κάνει λάθος στον κρίσιμο γύρο. Ο Φέτελ τελικά έχασε την pole στις λεπτομέρειες από το Γουέμπερ μετά το τέλος της διαδικασίας ακούστηκε να ζητά συγνώμη από τους μηχανικούς του γιατί έκανε λάθος στη στροφή 1.

Mετά το τέλος των δοκιμών ο Γουέμπερ ήταν ικανοποιημένος: "Δεν ήταν εύκολο για μας από την αρχή, χρειάστηκε ν' αλλάξουμε ρυθμίσεις στην εμπρός αεροτομή μετά το Q1 αλλά τελικά το μονοθέσιο ήταν όπως το ήθελα στο φινάλε. Το απόλαυσα και ανυπομονώ για τον αυριανό αγώνα όπου πιστεύω ότι θα έχουμε ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τις συνθήκες".

Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ζήτησε συγνώμη από τους μηχανικούς του που δεν κατάφερε να πάρει την pole γιατί έκανε λάθος στη 1η στροφή: " Συγχαρητήρια στο Μαρκ έκανε καλή δουλειά δεν ξέρω αν αρκούσε να κάνω έναν αλάνθαστο γύρο για να τον κερδίσω.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε ευχαριστημένος που είναι ο "πρώτος από τους υπόλοιπους" ενώ ο Χάμιλτον που έχασε τον έλεγχο στην τελευταία του προσπάθεια πατώντας άτσαλα πάνω στο κερμπ ξεκαθάρισε πως αυτό συνέβη γιατί υπήρχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στην WO4.

Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:



Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 15:00 απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...