Του Γιώργου Ανδρή
Απίστευτο είναι αυτό που πρόκειται να βιώσει η αγορά αυτοκινήτου στο άμεσο μέλλον μετά τα πρόσθετα βάρη που έρχονται να επωμιστούν οι κάτοχοι ΙΧ, αλλά και οι μέχρι πρότινος ελάχιστοι υποψήφιοι αγοραστές. Μάλιστα τα πρώτο δείγμα για το τι πρόκειται να επακολουθήσει στην αγορά καταγράφηκε στα αποτελέσματα των πωλήσεων του Απριλίου, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 15,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και κατά 56,5% με τον Απρίλιο του 2008.
Οσον αφορά στις πωλήσεις του Απριλίου, στις 5 πρώτες θέσεις βρέθηκαν η Toyota με 1.539 ταξινομήσεις, η VW με 1.318, η Fiat με 1.191, η Opel με 1.071 και η Ford με 800 πωλήσεις. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το μέλλον του κλάδου είναι πλέον αβέβαιο με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους που απασχολεί, αλλά και για τα δημόσια έσοδα που μέχρι πρότινος ενίσχυε με περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ μηνιαίως.
Ωστόσο, αντί να στηριχθεί με κάποιο τρόπο η αγορά, η κυβέρνηση επέλεξε να πλήξει, καίρια, τον κλάδο, καθώς πέραν της αύξησης του ΦΠΑ κατά δύο μονάδες (αισίως αγγίξαμε το 23%) αυξήθηκε και ο Φόρος Πολυτελείας κυρίως στα ΙΧ με εργοστασιακή αξία άνω των 15.000 ευρώ στα καινούργια και 11.000 ευρώ στα μεταχειρισμένα εισαγωγής.
Φόρος Πολυτελείας
Οι αλλαγές στο Φόρο Πολυτελείας δεν έχουν να κάνουν μόνο με την αύξηση του ποσοστού που θα πρέπει να καταβάλουν οι εισαγωγικές προς το ελληνικό Δημόσιο αλλά και με την εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων που πλέον δεν αφορά σε μοντέλα με εργοστασιακή αξία από 17.000 ευρώ και άνω αλλά από 15.000 ευρώ! Πρακτικά σημαίνει πως τα ΙΧ που έχουν εργοστασιακή αξία από 15.000 έως 20.000 ευρώ θα πρέπει κατά την εισαγωγή τους να πληρώνουν ΦΠΑ 23% και Φόρο Πολυτελείας 10%.
Στα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.001 έως 28.000 ευρώ πέραν του ΦΠΑ (23%) οι εισαγωγικές εταιρείες θα πρέπει να καταβάλουν ως Φόρο Πολυτελείας το 30% της εργοστασιακής αξίας (από 20% που ήταν) ανεβάζοντας σημαντικά το τίμημα για τους υποψήφιους αγοραστές. Τέλος, στην τελευταία κατηγορία στην οποία ανήκουν τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία άνω των 28.000 ευρώ οι εισαγωγικές πέραν του αυξημένου ΦΠΑ (23%) θα πρέπει να καταβάλουν Φόρο Πολυτελείας ίσο με το 40% της εργοστασιακής αξίας κάποιου μοντέλου από 30% που ήταν μέχρι πρότινος. Ουσιαστικά με τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις η απόκτηση ενός μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτου με κινητήρα 1.600 έως 1.800 κ.εκ. γίνεται πάρα πολύ δύσκολη από έναν υπάλληλο, καθώς οι αυξήσεις στις τιμές λιανικής θα ξεκινούν από τα 1.000 ευρώ, ενώ μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και τις 3.000 ευρώ!
Στα 2.000 κυβικά
Οσον αφορά στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. οι τιμές μετά τις τελευταίες επιβαρύνσεις θα αποτελέσουν απαγορευτικό καρπό για πολλούς υποψήφιους αγοραστές της λεγόμενης μεσαίας τάξης, καθώς οι αυξήσεις αναμένεται να κυμανθούν από 2.000 έως και 5.000 ευρώ!
Στα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία άνω των 28.000 ευρώ, τα οποία είναι συνήθως με κινητήρες άνω των 2 λίτρων, οι αυξήσεις θα είναι τουλάχιστον 6.000 ευρώ με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τη συγκεκριμένη κατηγορία μοντέλων!
Στα μεταχειρισμένα ο Φόρος Πολυτελείας κυμαίνεται πλέον στα ΙΧ με εργοστασιακή αξία από 11.000 έως 14.000 ευρώ στο 10%. Στα μοντέλα με εργοστασιακή αξία από 14.001 έως 19.000 ευρώ ο φόρος ανεβαίνει στο 30% από 20% που ήταν και τέλος στα ΙΧ με αξία από 19.001 ευρώ και άνω ο Φόρος Πολυτελείας αγγίζει πλέον το 40% από 30% που ήταν μέχρι πρότινος.
Κόστος χρήσης
Οι νέοι φόροι που επιβάλλονται στην απόκτηση κάποιου αυτοκινήτου απομακρύνουν ακόμη περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές από τις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων, οι οποίες ήδη βρίσκονται σε ένα τεντωμένο σχοινί εξαιτίας του τραπεζικού δανεισμού που έχουν.
Από την άλλη μεριά, η νέα αύξηση στα καύσιμα έρχεται να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα ελληνικά νοικοκυριά, ενώ αν συνυπολογιστούν οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα και στα υπόλοιπα αναλώσιμα είδη που επιβαρύνουν τους κατόχους ΙΧ, τότε πολύ εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως το κόστος χρήσης τείνει να γίνει απαγορευτικό για τα μικρομεσαία εισοδήματα...
Οι νέες τιμές
Στελέχη του κλάδου εκτιμούν πως η εν λόγω κίνηση θα οδηγήσει στο «πάγωμα» των πωλήσεων ΙΧ που έχουν εργοστασιακές αξίες υψηλότερες από 20.000 ευρώ στα καινούργια και 14.000 ευρώ στα μεταχειρισμένα αντίστοιχα, καθώς η αύξηση του Φόρου Πολυτελείας επιπλέον κατά 10% κάνει τις τιμές απόκτησης απαγορευτικές...
Εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ κατά δύο μονάδες (πλέον 23%) θα πρέπει να αυξηθούν οι τιμές σε όλα τα αυτοκίνητα αλλάζοντας για ακόμη μία φορά τους επίσημους τιμοκαταλόγους όλων των εισαγωγικών αλλά και των προσφορών που «τρέχουν» ήδη στα καταστήματα του επίσημου δικτύου τους...
Εχουν... στραγγίξει από ρευστότητα
Οι τράπεζες δεν ανανεώνουν τις συμβάσεις Stock Finance και απειλούν με κατασχέσεις τους οφειλέτες
Αρκετοί αντιπρόσωποι βρίσκονται ήδη στο χείλος του «γκρεμού» εξαιτίας του υψηλού δανεισμού που έχουν αλλά και από το γεγονός πως τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν τους ανανεώνουν τις συμβάσεις Stock Finance που έχουν συνάψει μαζί τους. Επίσης η στάση των τραπεζών έναντι των υποψήφιων πελατών είναι απολύτως αρνητική και σύμφωνα με όσα αναφέρουν έμποροι Ι.Χ. στην «Η»: «Δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει μια τεράστια αγορά, όπως αυτή του αυτοκινήτου, όταν απορρίπτονται 10 στις 10 αιτήσεις δανείων για αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου Ι.Χ.
Σύντομα δεν θα μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τις δανειακές μας υποχρεώσεις αλλά ούτε τους μισθούς των υπαλλήλων και τις υποχρεώσεις απέναντι στους προμηθευτές...». Αλλο στέλεχος δέχθηκε τηλεφώνημα από μεγάλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και του ανάφεραν χαρακτηριστικά πως δεν ανανεώνεται η σύμβαση που αφορούσε σε χρηματοδότηση αυτοκινήτων (Stock Finance) και πρέπει να τους εξοφλήσει τα χρήματα τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 350.000 ευρώ αλλιώς θα προβούν σε κατάσχεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ