Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

WRC: O Λεμπ κυρίαρχος στην Ισπανία

Από χθες φαινόταν ποιος θα ήταν ο νικητής στο ράλι της Ισπανίας, προτελευταίο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ο Σεμπάστιαν Λεμπ ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί.
Το μοναδικό ίσως ενδιαφέρον ήταν η απόδοση του Γάρι-Μάτι Λάτβαλα (Ford Fiesta RS WRC) που κυνηγούσε τον Γάλλο πολυνίκη οδηγό και σε μερικές ειδικές τον κόντραρε στα ίσια.
Τελικά η επίθεση του Λάτβαλα τη σημερινή, τρίτη ημέρα του αγώνα δεν πτόησε το Λόεμπ. Ο 37χρονος Γάλλος που οδήγησε γρήγορα, κερδίζοντας μία ειδική σήμερα, κατάφερε να επικρατήσει για έβδομη φορά επί Ισπανικού εδάφους. Αυτή ήταν η πέμπτη φετινή νίκη για τον επτά φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή που έχει βάλει πλώρη για τον όγδοο τίτλο του. Η σημερινή του επικράτηση του έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα βαθμών από τον συνδιεκδικητή του πρωταθλήματος, Μίκο Χίρβονεν (Ford Fiesta RS WRC). Με τους 25 βαθμούς που πήρε ο οδηγός της Citroen συν ένα επιπλέον από την Power Stage απέχει από τον Φινλανδό οκτώ βαθμούς στη γενική κατάταξη (222 έναντι 214).
Ο ίδιος δε θεωρεί ότι μετά το σημερινό αποτέλεσμα έχει για αυτόν ανοίξει ο δρόμος προς τον τίτλο. Αντίθετα πιστεύει ότι η μάχη στη Μεγάλη Βρετανία, τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, θα είναι σκληρή και πως όλα τα δεδομένα είναι ανοικτά.
«Εάν ο Μίκο κερδίσει το ράλι (στη Μεγάλη Βρετανία) θα πρέπει να είμαι δεύτερος κερδίζοντας μερικούς επιπλέον βαθμούς από την power stage. Σίγουρα θα προσπαθήσω να παλέψω μαζί του και να μη βρίσκομαι πίσω του. Είναι όλα τα δεδομένα ανοικτά για τον τίτλο και δε θα είναι εύκολο. Θα πρέπει να δώσουμε στη Μεγάλη Βρετανία πολύ σκληρή μάχη μαζί του. Ξέρουμε ότι θα είναι πολύ δύσκολο, επομένως θα δούμε τι θα γίνει. Θα είναι ενδιαφέρον, μα όλα είναι πιθανά, διότι ο αγώνας είναι μεγάλος και όλα μπορούν να συμβούν», δήλωσε ο Σεμπάστιαν Λόεμπ.
Η διαφορά του Γάλλου από τον Χίρβονεν θα ήταν μεγαλύτερη αν στο τέλος ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα που εντυπωσίασε το τριήμερο, δεν του παραχωρούσε τη δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη. Αλλωστε αυτή ήταν και η πολιτική της Ford, ο Λάτβαλα να βοηθήσει όσο μπορεί τον Φινλανδό ομόσταυλό του είτε να κερδίσει είτε να κρατηθεί όσον το δυνατόν υψηλότερα. Ο Χίρβονεν πάντως στην Ισπανία δεν εντυπωσίασε. Πλην της 14ης ειδικής που κέρδισε σήμερα και του δεύτερου καλύτερου χρόνου στη δωδέκατη ΕΔ χθες, ο 31χρονος οδηγός της Ford κινήθηκε σε… ρηχά νερά προσπαθώντας να καταλάβει πως θα πρέπει να οδηγεί το αυτοκίνητο. Διασώθηκε την τελευταία στιγμή από τον Λάτβαλα και έτσι έμεινε στο κυνήγι του τίτλου με τη δεύτερη θέση στην Ισπανία. Αν δε έπαιρνε σκοπίμως ο Λάτβαλα ποινή δύο λεπτών στην ανασυγκρότηση πριν από την Power Stage, χαρίζοντας στην ουσία τη θέση του στον ομόσταυλό του.
Μεγάλος χαμένος ο Γιάρι Μάτι Λάταβλα. Ο Φινλανδός οδηγός με το έτερο Ford Fiesta RS WRC απελευθερωμένος από το βαθμολογικό άγχος, είχε εξαιρετική απόδοση στην Ισπανία. Ηταν πολύ γρήγορος στην άσφαλτο και έδειχνε να διασκεδάζει τον αγώνα. Εδωσε μάχη με τον Loeb, κερδίζοντας έξι ειδικές από τις 18 του αγώνα. Την ταχύτητά του εκθείασε και το Σεμπάστιαν Λεμπ, λέγοντας ότι έπρεπε να ανεβάσει ρυθμό για να τον φτάσει. «Το ευχαριστήθηκα. Ηταν μία καλή μάχη μέχρι το τέλος με τον Γιάρι Μάτι. Ηταν πολύ γρήγορος στια ασφάλτινες ειδικές διαδρομές. Πραγματικά πίεζε πολύ, ιδίως χθες και αναγκαστήκαμε να ανεβάσουμε το ρυθμό μας για να φτάσουμε τους χρόνους του. Αρα, ήταν μία καλή μάχη. Μου έκανε καλό διότι παρέμεινα σε καλό ρυθμό. Ηταν ενδιαφέρον και πιστεύω ότι είναι ένας καλός οδηγός με μέλλον», τόνισε ο Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής, αναγνωρίζοντας την πολύ καλή απόδοση του Φινλανδού.
Σημαντική επιτυχία η τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη για τον Ντάνι Σορντό με το MINI John Cooper Works WRC μέσα στην χώρα του με χιλιάδες θεατές να τον επευφημούν. Ο Ισπανός ανέβηκε από χθες, τέταρτος, εκμεταλλευόμενος το κλατάρισμα του Οζιέ και παρέμεινε εκεί σήμερα πετυχαίνοντας μάλιστα τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στην Power Stage, πίσω από τον ομόσταυλό του Κρις Μικί. Η επιλογή της Mini να χρησιμοποιήσει σήμερα ελαστικά με μαλακή γόμα, μετά από προβλέψεις για βροχή, ήταν πολύ έξυπνη. Και τα δύο αυτοκίνητά της, όταν έβρεξε στην Power Stage, ήταν άπιαστα, σημειώνοντας τους καλύτερους χρόνους. Για αυτό το λόγο άλλωστε, ήταν στις δύο πρώτες θέσεις. Η νίκη αυτή του Μικί ήταν η πρώτη στην καριέρα του σε ειδική του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και ο Βρετανός την πανηγύρισε μαζί με την έκτη θέση στην γενική κατάταξη.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε όλο τον τριήμερο ο Μαντς Οστμπεργκ με το Ford Fiesta RS WRC της Stobart κατάφερε να τερματίσει έκτος. Ο Νορβηγός οδηγός ταλαιπωρήθηκε σήμερα από πρόβλημα στα φρένα.
Πίσω του ο Ρώσος Ευγκένι Νόβικοφ που οδηγούσε για πρώτη φορά Citroen DS3, ήταν καλύτερος σήμερα σε σχέση με τις υπόλοιπες ημέρες και πιο γρήγορος. Μόλις 8,3 δευτερόλεπτα πίσω του τερμάτισε ο Χένιγκ Σόλμπεργκ (Ford Fiesta RS WRC της Stobart ) που έχασε στις τελευταίες ειδικές την έβδομη θέση από τον Νόβικοφ.
Ο Ολλανδός Ντένις Κουΐπερς (Ford Fiesta RS WRC) ήταν ένατος, μετά τις εγκαταλείψεις των Οζιέ και Γουΐλσον. Ο τελευταίος είχε μία έξοδο στην 17η ειδική και εγκατέλειψε.
Την πρώτη δεκάδα ολοκληρώνει ο Γιούχο Χάνινεν με το Skoda Fabia S2000 ο οποίος κέρδισε την κατηγορία SWRC και μαζί τον φετινό τίτλο.
Νικητής στην κατηγορία PWRC ο Πάτρικ Φλοντίν με Subaru Impreza.
Μεγάλος άτυχος σήμερα ο Σεμπαστιέν Οζιέ που βασανίστηκε αρκετά στην Ισπανία. Αν και ξεκίνησε δυναμικά τον αγώνα, ταλαιπωρήθηκε και τις δύο ημέρες στα πιο κρίσιμα σημεία του ράλι, από κλαταρίσματα, χάνοντας χρόνο και θέσεις. Οσο κι αν επέστρεφε δυναμικά από μία αναποδιά και ανέβαζε ρυθμό, τόσο θα ερχόταν η επόμενη. Το τελειωτικό χτύπημα ήταν σήμερα, στη 17 ειδική, όταν εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα ενώ είχε κερδίσει νωρίτερα την 16η ΕΔ και τη 13η, παραμένοντας σταθερά στην πέμπτη θέση και κυνηγώντας τον Ντάνι Σορντό.
Παρά την εγκατάλειψη του Οζιέ, η Citroen, χάρη στη νίκη του Loeb, κατάφερε για άλλη μία χρονιά να εξασφαλίσει τον τίτλο στους κατασκευαστές έναντι της Ford. Η Γαλλική ομάδα συγκέντρωσε 397 βαθμούς με την Ford να έχει 351.
Επόμενο ραντεβού και τελευταίο του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι στις 10-13 Νοεμβρίου στη Μεγάλη Βρετανία.
Τα αποτελέσματα του αγώνα
1. Σ. Λεμπ, Citroen, 4:05:39.3
2. Μ. Χιρβόνεν Ford +2:06.9
3. Γ. Λάτβαλα Ford +2:32.4
4. Ντ. Σόρντο, Mini, +3:24.1
5. Κ. Μίκι, Mini, +5:15.0
6. Μ. Όστμπεργκ Stobart Ford +5:54.2
7. Ε. Νόβικοφ, Citroen, +9:31.8
8. Χ. Σόλμπεργκ Stobart Ford +9:40.1
9. Ντ. Κιούπερς, Ford Fiesta, +11:13.8
10.Γ. Χάνινεν, Skoda Fabia, +13:49.2
Η βαθμολογία των οδηγών
1. Σεμπαστιάν Λεμπ (Γαλλία), 222
2. Μίκο Χιρβόνεν (Φινλανδία), 214
3. Σεμπαστιάν Οζιέ (Γαλλία) 193
4. Γιάρι Μάτι Λάτβαλα (Φινλανδία) 146
5. Πέτερ Σόλμπεργκ (Νορβηγία) 110
Η βαθμολογία των κατασκευαστών
1. Citroen Total World Rally Team 397
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team 351
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 145
4. Petter Solberg World Rally Team 98
5. FERM Power Tools World Rally Team 44
6. Team Abu Dhabi 42
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...