H FIA έδωσε στη δημοσιότητα την λίστα των ομάδων και των οδηγών τους που θα συμμετάσχουν στο επόμενο Παγκόσμιο πρωτάθλημα F1.
Από τις 12 ομάδες που θα υπάρχουν οι επτά έχουν «κλείσει» το οδηγικό δίδυμο για την επόμενη χρονιά. Αυτές είναι οι Red Bull, McLaren-Mercedes, Ferrari, Mercedes GP, Sauber, Team Caterham και Marussia.
Σε ό,τι αφορά στη Red Bull έχει «δέσει» τον φετινό Παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ μέχρι το 2014. Ο Μαρκ Γουέμπερ ανανέωσε στο GP του Βελγίου τη συνεργασία του με την Αυστριακή ομάδα για έναν ακόμη χρόνο.
Η McLaren-Mercedes διατηρεί κι αυτή τους οδηγούς της το 2012 με τον Τζένσον Μπάτον να υπογράφει κατά την διάρκεια της χρονιάς νέο συμβόλαιο, ως ανταμοιβή για τις εμφανίσεις του τα δύο τελευταία χρόνια. Ο Βρετανός πιλότος θα αγωνίζεται του χρόνου με το νούμερο 3 καθώς φέτος τερμάτισε τρίτος στην κατάταξη των οδηγών. Με το «τέσσερα» θα τρέχει ο Λιούις Χάμιλτον καθώς ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στην αντίστοιχη θέση. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έχει έναν ακόμη χρόνο συμβολαίου με τη McLaren και όπως έχει αποκαλύψει έχουν ήδη γίνει οι πρώτες συζητήσεις για ανανέωση της συνεργασίας τους.
Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα παραμένουν στη Ferrari καθώς και οι δύο έχουν συμβόλαια σε ισχύ. Ο Ισπανός πιλότος που θα τρέχει με το νούμερο «πέντε», είναι «δεμένος» στη Scuderia μέχρι το 2016. Αντιθέτως, ο Μάσα έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς και όπως είχε αναφέρει ο Λούκα ντι Μοντετζέμολο θα πρέπει να ξαναβρεί τον καλό του εαυτό μέσα στην επόμενη χρονιά, για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις επέκτασης της συνεργασίας του με την ομάδα του Μαρανέλο. Το νούμερο με το οποίο θα αγωνίζεται το 2012 στο πρωτάθλημα ο Βραζιλιάνος θα είναι το «έξι».
Η Mercedes GP εμπιστεύεται τους γερμανούς πιλότους και για αυτό τον λόγο διατηρεί στις τάξεις της τόσο τον Μίκαελ Σουμάχερ όσο και τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Για τον επτά φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή η Mercedes GP δήλωσε ότι θα ήθελε να παραμείνει στην ομάδα και μετά το 2012 όπου λήγει το τριετές συμβόλαιο του. Εκείνος που φέτος θα έχει το νούμερο επτά στο μονοθέσιο (αν και τερμάτισε στο πρωτάθλημα πιο χαμηλά από τον Ρόσμπεργκ που πήρε το οκτώ), δήλωσε ότι θα πρέπει να δει τις δυνατότητες που θα έχει το νέο μονοθέσιο και μετά θα αποφασίσει. Σε ό,τι αφορά στο Νίκο Ρόσμπεργκ υπέγραψε νέο, πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με ισχύ και μετά το 2013 με τη Mercedes GP στο Αμπου Ντάμπι.
Η Sauber είχε ανακοινώσει από τον Ιούλιο ότι θα παραμείνει με τους Καμούι Κομπαγιάσι και Σέρτζιο Πέρες για το 2012. Ο δεύτερος έχει ακόμη συμβόλαιο εν ισχύ και ο πρώτος θα βρίσκεται στην ομάδα για τουλάχιστον έναν χρόνο.
Η Caterham, πρώην Lotus, έθεσε τέλος στα σενάρια περί αντικατάστασης του Γιάρνο Τρούλι καθώς δήλωσε τον Ιταλό στη FIA, ο οποίος μαζί με τον Χέικι Κοβαλάινεν θα αποτελούν τους δύο πιλότους της ομάδας για την επόμενη χρονιά. Τον τελευταίο καιρό ακουγόταν ότι η θέση του Τρούλι ήταν επισφαλής ακόμη κι αν είχε υπογράψει τον περασμένο Σεπτέμβριο επέκταση του συμβολαίου του για έναν χρόνο. Εθεωρείτο μάλιστα ότι ο Ντανιέλε Ρικιάρντο με την υποστήριξη της Red Bull, θα τον αντικαθιστούσε.
Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα στην Βραζιλία, η Μarussia, πρώην Virgin, ανακοίνωσε την αντικατάσταση του Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο με τον Σαρλς Πικ. Ο νεαρός Γάλλος είχε συμμετάσχει και στο τριήμερο δοκιμών νέων οδηγών στο Αμπου Ντάμπι για να πάρει μια πρώτη γεύση από Formula 1, χωρίς όμως ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Ο Γερμανός Τίμο Γκλοκ μετράει ήδη δύο χρόνια στην ομάδα και αναμένεται να κάτσει μέχρι το 2014 καθώς τον Ιούλιο του 2011 υπέγραψε νέο τριετές συμβόλαιο.
Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες ομάδες κάποιες από αυτές έχουν ανακοινώσει έναν οδηγό και ψάχνουν τον δεύτερο ενώ μερικές βρίσκονται στην αναζήτηση και των δύο πιλότων. Ηδη, εννέα θέσεις είναι κενές και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να γίνουν γνωστά τα ονόματα των πιλότων που θα επιλεγούν.
Στη Renault ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η επιστροφή του Κίμι Ραικόνεν που του χρόνου θα τρέχει με το νούμερο εννέα στο μονοθέσιο, μετά το 2009. Ο Φινλανδός υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την ομάδα του Ενστοουν και δηλώνει ανυπόμονος να ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Ερωτηματικό παραμένει η δεύτερη θέση στη Renault καθώς ο Βιτάλι Πετρόφ μπορεί να έχει συμβόλαιο μέχρι το 2012, αλλά ήδη δέχθηκε τελεσίγραφο για να αποφασίσει μέσα τις επόμενες ημέρες αν θα φύγει ή θα μείνει. Τη θέση του ερίζουν τόσο οι Ρομάν Γκροσέαν όσο και οι Μπρούνο Σένα ενώ μπερδεμένη είναι η κατάσταση με την πορεία της υγείας του Ρόμπερτ Κουμπίτσα και το πότε θα είναι έτοιμος να οδηγήσει.
Η Force India είναι μια από τις τέσσερις ομάδες που δεν δήλωσαν κάποιο πιλότο για του χρόνου. Για τις δύο θέσεις που υπάρχουν οι μνηστήρες είναι τρεις, οι Αντριαν Σούτιλ, Πολ ντι Ρέστα και Νίκο Χούλκενμπεργκ. Τα διεθνή ΜΜΕ αναφέρουν ότι η ομάδα είχε καταλήξει στους δύο τελευταίους αλλά οι πολύ καλές επιδόσεις του Σούτιλ στους τελευταίους αγώνες ενίσχυσαν περισσότερο τη θέση του. Ο Βιτζάι Μαλάια αναμένεται πάντως μέσα τις επόμενες ημέρες να κάνει τις απαραίτητες ανακοινώσεις.
Και για την Toro Rosso τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά. Το φετινό οδηγικό ντουέτο, Χάιμε Αλγκουερσουάρι και Σεμπαστιάν Μπουεμί δεν έχει διασφαλίσει τις θέσεις του στην ομάδα. Και οι δύο αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τους Ντανιέλε Ρικιάρντο και Ζαν-Ερικ Βερνιέ, οι οποίοι προωθούνται από τη μητρική Red Bull. Eπικρατέστερο σενάριο θεωρείται η διατήρηση του υπάρχοντος οδηγικού διδύμου με την προσθήκη του Βερνιέ ως τρίτου πιλότου. Όλα όμως είναι πιθανά μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις.
Ο Παστόρ Μαλντονάτο είχε συμβόλαιο με την Williams αλλά η βρετανική εταιρεία δεν τον ανακοίνωσε στη FIA. Το πρόβλημα που έχει προκύψει τελευταία με τον χορηγό του οδηγού από την Βενεζουέλα, την PDVSA (Petroleos de Venezuela S.A.) και την επίσημη έρευνα που έχει ξεκινήσει στην χώρα της Λατινικής Αμερικής για τους όρους της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών (PDVSA – Williams), φαίνεται ότι θέτει σε κίνδυνο τη θέση του Μαλντονάτο στην Williams. Ως δεύτερος πιλότος έχει ακουστεί ο Βάλτερι Μπότας, ο οποίος εντυπωσίασε στις τριήμερες δοκιμές νέων οδηγών.
Παρά το γεγονός ότι πριν μερικές ημέρες η Hispania Racing Τeam (HRT) ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον Πέντρο ντε Λα Ρόσα, ο Ισπανός πιλότος δεν δηλώθηκε επίσημα ως οδηγός της ομάδας για το 2012. Επιπλέον, μπορεί ο Βινταντόνιο Λιούτσι είναι αδιάλακτος ότι έχει συμβόλαιο με την HRT για το 2012, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Σολ Ρουίζ ντε Μάρκο μετά το τέλος του GP της Βραζιλίας, δήλωσε ότι η ομάδα θα επιβεβαιώσει το δεύτερο πιλότο μετά το τέλος της χρονιάς.
Όπως και να έχει, σταδιακά όλες οι ομάδες θα κλείσουν τους πιλότους τους για την επόμενη χρονιά. Στόχος τους, ιδίως των μικρότερων, είναι να βρουν οδηγούς που θα έχουν και σημαντικούς χορηγούς καθώς αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής προσώπων.
Από τις 12 ομάδες που θα υπάρχουν οι επτά έχουν «κλείσει» το οδηγικό δίδυμο για την επόμενη χρονιά. Αυτές είναι οι Red Bull, McLaren-Mercedes, Ferrari, Mercedes GP, Sauber, Team Caterham και Marussia.
Σε ό,τι αφορά στη Red Bull έχει «δέσει» τον φετινό Παγκόσμιο πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ μέχρι το 2014. Ο Μαρκ Γουέμπερ ανανέωσε στο GP του Βελγίου τη συνεργασία του με την Αυστριακή ομάδα για έναν ακόμη χρόνο.
Η McLaren-Mercedes διατηρεί κι αυτή τους οδηγούς της το 2012 με τον Τζένσον Μπάτον να υπογράφει κατά την διάρκεια της χρονιάς νέο συμβόλαιο, ως ανταμοιβή για τις εμφανίσεις του τα δύο τελευταία χρόνια. Ο Βρετανός πιλότος θα αγωνίζεται του χρόνου με το νούμερο 3 καθώς φέτος τερμάτισε τρίτος στην κατάταξη των οδηγών. Με το «τέσσερα» θα τρέχει ο Λιούις Χάμιλτον καθώς ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στην αντίστοιχη θέση. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έχει έναν ακόμη χρόνο συμβολαίου με τη McLaren και όπως έχει αποκαλύψει έχουν ήδη γίνει οι πρώτες συζητήσεις για ανανέωση της συνεργασίας τους.
Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα παραμένουν στη Ferrari καθώς και οι δύο έχουν συμβόλαια σε ισχύ. Ο Ισπανός πιλότος που θα τρέχει με το νούμερο «πέντε», είναι «δεμένος» στη Scuderia μέχρι το 2016. Αντιθέτως, ο Μάσα έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς και όπως είχε αναφέρει ο Λούκα ντι Μοντετζέμολο θα πρέπει να ξαναβρεί τον καλό του εαυτό μέσα στην επόμενη χρονιά, για να ξεκινήσουν οι συζητήσεις επέκτασης της συνεργασίας του με την ομάδα του Μαρανέλο. Το νούμερο με το οποίο θα αγωνίζεται το 2012 στο πρωτάθλημα ο Βραζιλιάνος θα είναι το «έξι».
Η Mercedes GP εμπιστεύεται τους γερμανούς πιλότους και για αυτό τον λόγο διατηρεί στις τάξεις της τόσο τον Μίκαελ Σουμάχερ όσο και τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Για τον επτά φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή η Mercedes GP δήλωσε ότι θα ήθελε να παραμείνει στην ομάδα και μετά το 2012 όπου λήγει το τριετές συμβόλαιο του. Εκείνος που φέτος θα έχει το νούμερο επτά στο μονοθέσιο (αν και τερμάτισε στο πρωτάθλημα πιο χαμηλά από τον Ρόσμπεργκ που πήρε το οκτώ), δήλωσε ότι θα πρέπει να δει τις δυνατότητες που θα έχει το νέο μονοθέσιο και μετά θα αποφασίσει. Σε ό,τι αφορά στο Νίκο Ρόσμπεργκ υπέγραψε νέο, πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με ισχύ και μετά το 2013 με τη Mercedes GP στο Αμπου Ντάμπι.
Η Sauber είχε ανακοινώσει από τον Ιούλιο ότι θα παραμείνει με τους Καμούι Κομπαγιάσι και Σέρτζιο Πέρες για το 2012. Ο δεύτερος έχει ακόμη συμβόλαιο εν ισχύ και ο πρώτος θα βρίσκεται στην ομάδα για τουλάχιστον έναν χρόνο.
Η Caterham, πρώην Lotus, έθεσε τέλος στα σενάρια περί αντικατάστασης του Γιάρνο Τρούλι καθώς δήλωσε τον Ιταλό στη FIA, ο οποίος μαζί με τον Χέικι Κοβαλάινεν θα αποτελούν τους δύο πιλότους της ομάδας για την επόμενη χρονιά. Τον τελευταίο καιρό ακουγόταν ότι η θέση του Τρούλι ήταν επισφαλής ακόμη κι αν είχε υπογράψει τον περασμένο Σεπτέμβριο επέκταση του συμβολαίου του για έναν χρόνο. Εθεωρείτο μάλιστα ότι ο Ντανιέλε Ρικιάρντο με την υποστήριξη της Red Bull, θα τον αντικαθιστούσε.
Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα στην Βραζιλία, η Μarussia, πρώην Virgin, ανακοίνωσε την αντικατάσταση του Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο με τον Σαρλς Πικ. Ο νεαρός Γάλλος είχε συμμετάσχει και στο τριήμερο δοκιμών νέων οδηγών στο Αμπου Ντάμπι για να πάρει μια πρώτη γεύση από Formula 1, χωρίς όμως ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Ο Γερμανός Τίμο Γκλοκ μετράει ήδη δύο χρόνια στην ομάδα και αναμένεται να κάτσει μέχρι το 2014 καθώς τον Ιούλιο του 2011 υπέγραψε νέο τριετές συμβόλαιο.
Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες ομάδες κάποιες από αυτές έχουν ανακοινώσει έναν οδηγό και ψάχνουν τον δεύτερο ενώ μερικές βρίσκονται στην αναζήτηση και των δύο πιλότων. Ηδη, εννέα θέσεις είναι κενές και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να γίνουν γνωστά τα ονόματα των πιλότων που θα επιλεγούν.
Στη Renault ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η επιστροφή του Κίμι Ραικόνεν που του χρόνου θα τρέχει με το νούμερο εννέα στο μονοθέσιο, μετά το 2009. Ο Φινλανδός υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την ομάδα του Ενστοουν και δηλώνει ανυπόμονος να ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Ερωτηματικό παραμένει η δεύτερη θέση στη Renault καθώς ο Βιτάλι Πετρόφ μπορεί να έχει συμβόλαιο μέχρι το 2012, αλλά ήδη δέχθηκε τελεσίγραφο για να αποφασίσει μέσα τις επόμενες ημέρες αν θα φύγει ή θα μείνει. Τη θέση του ερίζουν τόσο οι Ρομάν Γκροσέαν όσο και οι Μπρούνο Σένα ενώ μπερδεμένη είναι η κατάσταση με την πορεία της υγείας του Ρόμπερτ Κουμπίτσα και το πότε θα είναι έτοιμος να οδηγήσει.
Η Force India είναι μια από τις τέσσερις ομάδες που δεν δήλωσαν κάποιο πιλότο για του χρόνου. Για τις δύο θέσεις που υπάρχουν οι μνηστήρες είναι τρεις, οι Αντριαν Σούτιλ, Πολ ντι Ρέστα και Νίκο Χούλκενμπεργκ. Τα διεθνή ΜΜΕ αναφέρουν ότι η ομάδα είχε καταλήξει στους δύο τελευταίους αλλά οι πολύ καλές επιδόσεις του Σούτιλ στους τελευταίους αγώνες ενίσχυσαν περισσότερο τη θέση του. Ο Βιτζάι Μαλάια αναμένεται πάντως μέσα τις επόμενες ημέρες να κάνει τις απαραίτητες ανακοινώσεις.
Και για την Toro Rosso τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά. Το φετινό οδηγικό ντουέτο, Χάιμε Αλγκουερσουάρι και Σεμπαστιάν Μπουεμί δεν έχει διασφαλίσει τις θέσεις του στην ομάδα. Και οι δύο αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τους Ντανιέλε Ρικιάρντο και Ζαν-Ερικ Βερνιέ, οι οποίοι προωθούνται από τη μητρική Red Bull. Eπικρατέστερο σενάριο θεωρείται η διατήρηση του υπάρχοντος οδηγικού διδύμου με την προσθήκη του Βερνιέ ως τρίτου πιλότου. Όλα όμως είναι πιθανά μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις.
Ο Παστόρ Μαλντονάτο είχε συμβόλαιο με την Williams αλλά η βρετανική εταιρεία δεν τον ανακοίνωσε στη FIA. Το πρόβλημα που έχει προκύψει τελευταία με τον χορηγό του οδηγού από την Βενεζουέλα, την PDVSA (Petroleos de Venezuela S.A.) και την επίσημη έρευνα που έχει ξεκινήσει στην χώρα της Λατινικής Αμερικής για τους όρους της συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών (PDVSA – Williams), φαίνεται ότι θέτει σε κίνδυνο τη θέση του Μαλντονάτο στην Williams. Ως δεύτερος πιλότος έχει ακουστεί ο Βάλτερι Μπότας, ο οποίος εντυπωσίασε στις τριήμερες δοκιμές νέων οδηγών.
Παρά το γεγονός ότι πριν μερικές ημέρες η Hispania Racing Τeam (HRT) ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον Πέντρο ντε Λα Ρόσα, ο Ισπανός πιλότος δεν δηλώθηκε επίσημα ως οδηγός της ομάδας για το 2012. Επιπλέον, μπορεί ο Βινταντόνιο Λιούτσι είναι αδιάλακτος ότι έχει συμβόλαιο με την HRT για το 2012, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος Σολ Ρουίζ ντε Μάρκο μετά το τέλος του GP της Βραζιλίας, δήλωσε ότι η ομάδα θα επιβεβαιώσει το δεύτερο πιλότο μετά το τέλος της χρονιάς.
Όπως και να έχει, σταδιακά όλες οι ομάδες θα κλείσουν τους πιλότους τους για την επόμενη χρονιά. Στόχος τους, ιδίως των μικρότερων, είναι να βρουν οδηγούς που θα έχουν και σημαντικούς χορηγούς καθώς αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής προσώπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ