Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Αθρόες πωλήσεις πολυτελών Ι.Χ. λόγω τεκμηρίων



Σε εκατοντάδες πολυτελή οχήματα έχει ήδη μπει «πωλητήριο» σε δελεαστικές τιμές, ώστε να μην αποτελέσουν τεκμήριο για τους ιδιοκτήτες τους

Ενισχυμένες εξακολουθούν να παραμένουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στο πρώτο 15ήμερο του Απριλίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ειδικότερα οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 14% καθώς ταξινομήθηκαν 4.153 νέα Ι.Χ. έναντι 3.634 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε πως πέρσι τον Απρίλιο ανακοινώθηκε η μείωση του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% βάσει της οποίας τονώθηκαν πάρα πολύ οι πωλήσεις οι οποίες σε σχέση με το 2008 παρουσίαζαν πτώση υψηλότερη από 70%! Αν κάποιος συγκρίνει τις πωλήσεις του πρώτου 15ημέρου του Απριλίου 2010 με το αντίστοιχο διάστημα του 2008 τότε η αγορά καταγράφει πτώση υψηλότερη από 68%.
Η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων που σημείωσε η αγορά το 2009 οδήγησε την τότε κυβέρνηση στη λήψη μέτρου στήριξης του κλάδου καθώς τα δημόσια έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου βρίσκονταν στο ναδίρ. Οσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. θα πρέπει να αναφέρουμε πως τον Απρίλιο του 2009 ταξινομήθηκαν 14.376 οχήματα ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008 πουλήθηκαν 28.036 οχήματα.
Αθρόες πωλήσεις πολυτελών Ι.Χ. λόγω τεκμηρίων
ΑλαλούμΑνάστατοι είναι αρκετοί ιδιοκτήτες αλλά και χρήστες πολυτελών αυτοκινήτων από τις αλλαγές που επιφέρει το νέο φορολογικό σύστημα καθώς όπως φαίνεται δεν μπορούν να καλύψουν τα νέα τεκμήρια! Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού οι οποίοι με κάποιο τρόπο είχαν αποκτήσει ένα τέτοιου είδους όχημα και πλέον πέφτουν στην τσιμπίδα της εφορίας.
Αλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως σε εκατοντάδες πολυτελή οχήματα έχει ήδη μπει «πωλητήριο» σε άκρως δελεαστικές τιμές ώστε να μην αποτελέσουν τεκμήριο στους ιδιοκτήτες τους. Μάλιστα η πλειονότητα των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αφορά σε μοντέλα που είχαν αγοραστεί από τον Απρίλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2009 και είχαν εκτελωνιστεί με μειωμένο Τέλο Ταξινόμησης 50%! Παραδείγματα των όσων ανέφεραν έμποροι αυτοκινήτων στην «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» αποτελούν οι εξής περιπτώσεις:
Ιδιοκτήτης πολυτελούς BMW X6 το οποίο έχει αποκτηθεί στα τέλη του 2009 έναντι 100.000 ευρώ επισκέφθηκε αρκετά καταστήματα εμπορίας για να το ξεφορτωθεί ακόμη και αν το τίμημα δεν ξεπερνούσε τις 45.000 ευρώ! Σύμφωνα με πληροφορίες ο εν λόγω κάτοχος δηλώνει στην εφορία πολύ χαμηλά εισοδήματα και δραστηριοποιείται στις οικοδομικές εργασίες... Κάποιος άλλος ιδιοκτήτης μιας ολοκαίνουριας Mercedes-Benz ML350 η οποία είχε αποκτηθεί έναντι 88.000 ευρώ και έχει μόλις 4.000 χλμ. στο κοντέρ της επισκέφθηκε εμπόρους και επιθυμούσε διακαώς να την «ξεφορτωθεί» σε άκρως εξευτελιστική τιμή η οποία κυμαινόταν κάτω από τις 60.000 ευρώ. Ο λόγος πώλησης και σε αυτή την περίπτωση αφορούσε στην επιβολή τεκμηρίων στα Ι.Χ. Ο συγκεκριμένος κάτοχος είναι ελεύθερος επαγγελματίας και τοποθετεί πατώματα...
Κάποιος πιο τολμηρός ιδιοκτήτης πολυτελούς τετρακίνητου Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού με 1η άδεια κυκλοφορίας τον Αύγουστο του 2008 επισκέφθηκε αντιπροσωπία ΙΧ και για να δελεάσει τον πωλητή του ανάφερε πως επιθυμεί την ανταλλαγή του οχήματός του με ένα όχημα πόλης 1.000 κ.εκ. και θα του έδινε και επιπλέον 1.000 έως 2.000 ευρώ για την απόκτησή του. Ο συγκεκριμένος κάτοχος είναι δημόσιος υπάλληλος με εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 17.000 ευρώ...
Ενας άλλος ιδιοκτήτης πολυτελούς SUV το οποίο είχε αποκτήσει πριν από 6 μήνες έναντι 35.000 ευρώ και είχε διανύσει μόλις 2.800 χλμ. επισκέφθηκε την αντιπροσωπία και προσπαθούσε να το ανταλλάξει με ένα καινούριο μοντέλο πόλης. Ωστόσο ο διευθυντής της αντιπροσωπίας δεν μπορούσε να το δεχθεί ως ανταλλαγή καθώς ο κινητήρας του αυτοκινήτου ήταν 2.500 κ.εκ. και τελικά συμφώνησαν να το κρατήσει στην έκθεση μήπως βρεθεί κάποιος υποψήφιος αγοραστής.
Τελικά ο πελάτης βρέθηκε και το απέκτησε έναντι 20.000 ευρώ! Ο κάτοχος του πολυτελούς SUV ήταν δημόσιος υπάλληλος με ετήσιο εισόδημα μόλις 16.000 ευρώ? Πάντως όσοι θελήσουν να μεταβιβάσουν ποσοστό της κυριότητας σε συγγενείς τους θα πρέπει να γνωρίζουν πως βάσει του νέου φορολογικού συστήματος η ετήσια αντικειμενική δαπάνη (τεκμήριο) ισχύει αυτοτελώς στο σύνολό της για καθέναν από τους συμβαλλομένους! Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν ένα Ι.Χ. ανήκει σε 4 καταναλωτές και το τεκμήριό του είναι 20.000 ευρώ τότε η αντικειμενική δαπάνη για το καθένα δεν είναι 5.000 αλλά 20.000 ευρώ!
Leasing
Στη δεύτερη κατηγορία όσων θέλουν να ξεφορτωθούν πανάκριβα Ι.Χ. ανήκουν οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων τα οποία έχουν μισθωθεί μέσω leasing, χρονομίθωσης ή ακόμη και ενοικίασης. Σύμφωνα με το νέο φορολογικό σύστημα οι χρήστες του επιβαρύνονται αν το όχημα που έχουν στην κατοχή τους έχει εργοστασιακή αξία υψηλότερη των 15.000 ευρώ. Ειδικότερα αν η εργοστασιακή αξία κυμαίνεται από 15 έως 22.000 ευρώ τότε το 15% της αξίας του προστίθεται στο εισόδημα του χρήστη.
Αν η εργοστασιακή αξία του Ι.Χ. κυμαίνεται από 22.001 έως 30.000 ευρώ τότε προστίθεται στο εισόδημα του χρήστη το 25% της εν λόγω αξίας. Τέλος αν η αξία του οχήματος ξεπερνά τις 30.001 ευρώ τότε ο χρήστης επιβαρύνεται με το 30% της αξίας του Ι.Χ. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν κυρίως στελέχη επιχειρήσεων αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες (ιδιοκτήτες καταστημάτων, εστιατορίων, γιατροί, δικηγόροι, δημοσιογράφοι, μηχανικοί, κ.ά.) οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της υπηρεσίας χρονομίσθωσης αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς Leasing, χρονομίσθωσης και ενοικίασης οχημάτων εκατοντάδες πελάτες τους ήδη έχουν επικοινωνήσει μαζί τους και επιθυμούν την επιστροφή των ακριβών μοντέλων που έχουν στην κατοχή τους δημιουργώντας αρκετά προβλήματα στις εν λόγω εταιρείες. Ιδιοκτήτης εστιατορίου (σουβλατζίδικο) με μισθωμένα τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού αξίας τουλάχιστον 70.000 ευρώ το καθένα επικοινώνησε με την εταιρεία που συνεργάζονταν και τους είπε πως πρέπει να τα πάρουν πίσω αλλιώς θα σταματήσει να τους πληρώνει και να του δώσουν 6 μικρά Ι.Χ!
Κατοχοι πολυτελων αυτοκινήτων
Ο εργολάβος: Ιδιοκτήτης πολυτελούς BMW X6 το οποίο έχει αποκτηθεί στα τέλη του 2009 έναντι 100.000 ευρώ επισκέφθηκε αρκετά καταστήματα εμπορίας για να το ξεφορτωθεί ακόμη και αν το τίμημα δεν ξεπερνούσε τις 45.000 ευρώ! Σύμφωνα με πληροφορίες ο εν λόγω κάτοχος δηλώνει στην εφορία πολύ χαμηλά εισοδήματα και δραστηριοποιείται στις οικοδομικές εργασίες...
Ο δημόσιος υπάλληλος: Τολμηρός ιδιοκτήτης πολυτελούς τετρακίνητου Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού επισκέφθηκε αντιπροσωπία Ι.Χ. και για να δελεάσει τον πωλητή του ανάφερε πως επιθυμεί την ανταλλαγή του οχήματός του με ένα όχημα πόλης 1.000 κ.εκ. και θα του έδινε και επιπλέον 1.000 έως 2.000 ευρώ για την απόκτησή του. Ο συγκεκριμένος κάτοχος είναι δημόσιος υπάλληλος με εισόδημα που δεν ξεπερνά τις 17.000 ευρώ...
Ελεύθερος επαγγελματίας: Κάτοχος πολυτελούς τετρακίνητου στάθηκε πιο τυχερός καθώς το αυτοκίνητό του πουλήθηκε έναντι 11.000 ευρώ και η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του είχε εκδοθεί τον Οκτώβριο του 2009. Η αξία απόκτησής του κυμαινόταν στις 40.000 ευρώ. Ο κάτοχός του δηλώνει ελεύθερος επαγγελματίας...
Ο Κρεοπώλης: Κρεοπώλης των νοτίων προαστίων και χρήστης ενός super car αξίας 180.000 ευρώ κάλεσε την εταιρεία χρονομίσθωσης να το επιστρέψει χωρίς «πέναλτι»!
Τα στελέχη: Οικονομικός διευθυντής επικοινώνησε με την εταιρεία leasing και τους ανέφερε πως όλοι σχεδόν οι διευθυντές και τα στελέχη του ομίλου που έχουν Ι.Χ. με εργοστασιακές αξίες από 25.000 και πάνω επιθυμούν να τα αντικαταστήσουν με μοντέλα εργοστασιακής τιμής κάτω των 15.000 ευρώ.
«Ναι» στην πετρελαιοκίνηση από την υπουργό Περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη
Tο ενδεχόμενο άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Η» στις 14 Aπριλίου, επιβεβαίωσε και η υπουργός Περιβάλλοντος Tίνα Mπιρμπίλη σε συνέντευξή της, παραδεχόμενη ότι τα οχήματα με σύγχρονους κινητήρες diesel είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, ωστόσο πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι και η ποιότητα του πετρελαίου είναι ανάλογη.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στελέχη πετρελαιοειδών, η ποιότητα του πετρελαίου κίνησης που παράγεται στα ελληνικά διυλιστήρια είναι ανάλογη των υπόλοιπων κρατών - μελών. Mάλιστα η περιεκτικότητα σε θείο πριν από δύο χρόνια κυμαίνονταν τα 350 ppm ενώ σήμερα είναι μόλις 10 ppm.
Tέλος, να αναφέρουμε πως οι κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 είναι κοινοί (πολύ χαμηλοί) για βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες και αν εξακολουθεί να απαγορεύεται η κίνηση οχημάτων diesel Euro 5, θα πρέπει να απαγορευτούν και οι βενζινοκινητήρες...
Reblog this post [with Zemanta]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...