Επιτέλους Ελλάδα! Επειτα από πέντε γύρους, η καρδιά του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι χτυπά στην Ελλάδα. Το 59ο ράλι Ακρόπολις είναι γεγονός, βάζοντας σε δοκιμασία αυτοκίνητα και πληρώματα.
Ο ήλιος, η σκόνη, οι πέτρες, οι «σφιχτές» φουρκέτες και οι υψηλές θερμοκρασίες συνθέτουν ένα σκηνικό απαιτητικό για τους αγωνιζόμενους. Δεν είναι άλλωστε, τυχαίο ότι οι περισσότεροι οδηγοί θεωρούν το ράλι Ακρόπολις ως τον πιο δύσκολο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το φετινό «ράλι των θεών» θα διεξαχθεί από τις 31 Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου, αποκλειστικά στην Πελοπόννησο. Η οικονομική κρίση επηρέασε άμεσα και τον εθνικό αγώνα, με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά μία ημέρα και 100 χλμ. σε σχέση με πέρυσι. Γεγονός που τον κατατάσει ως έναν από τους μικρότερους μέχρι στιγμής, αγώνες καθώς περιλαμβάνει μόλις 14 ειδικές διαδρομές έναντι 22 πέρυσι.
Κέντρο του ράλι θα είναι για μία ακόμη φορά το Λουτράκι, καθώς εκεί θα βρίσκεται το Γραφείο Τύπου του αγώνα αλλά και τo service park.
Το τελευταίο δανείζεται (και πάλι) το χώρο της Σχολής Μηχανικού. Πεδίο δράσης αυτοκινήτων και πληρωμάτων θα είναι η Πελοπόννησος που θα φιλοξενήσει και τις 14 ειδικές διαδρομές.
Τα δύσκολα ξεκινούν για τους αγωνιζόμενους αμέσως μετά την εκκίνηση, την Παρασκευή 31 Μαΐου στο Ζάππειο. Τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν για την πρώτη εδική διαδρομή της ημέρας και του αγώνα (Κινέτα – Πίσσια), η οποία έχει μήκος 47,7 χλμ. και είναι η μεγαλύτερη του αγώνα. Τα... βάσανά τους όμως δεν τελειώνουν εκεί, αφού ακολουθεί μία ακόμη ειδική (Κινέτα), μήκους 26,05 χλμ, η οποία είναι νυχτερινή, με το πρώτο αυτοκίνητο να λαμβάνει εκκίνηση στις 21:23.
Το Σάββατο, 1η Ιουνίου, είναι η δεύτερη και πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα. Περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές, οι οποίες είναι τέσσερις επαναλαμβανόμενες. Η δράση ξεκινάει από νωρίς το πρωί (08.20) με την πρώτη ειδική της ημέρας και τρίτη του αγώνα, την «Κλένια – Μυκήνες 1», μήκους 17,41 χλμ. Ακολουθεί η ειδική «Γυμνό 1» που φτάνει τα 17,61 χλμ. Μετά έχει σειρά η ΕΔ «Κεφαλάρι 1», μήκους 18,4 χλμ και το πρώτο σκέλος της ημέρας ολοκληρώνεται με την ειδική «Ζήρεια 1», μήκους 21,36 χλμ.
Μετά το πέρας της συγκεκριμένης ειδικής, τα πληρώματα κατευθύνονται προς το service park για ένα σέρβις διάρκεια 30 λεπτών, για να επιστρέψουν στον αγώνα με το δεύτερο πέρασμα των συγκεκριμένων ειδικών και με την ίδια σειρά. Η προσπάθειά τους ολοκληρώνεται κατά τις 19:30 το βράδυ αφού πρώτα έχουν διανύσει 149,5 χλμ. ειδικών διαδρομών.
Η Κυριακή, τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, δεν είναι τόσο απαιτητική όσο το Σάββατο. Περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές, αλλά στην ουσία πρόκειται για δύο επαναλαμβανόμενες. Η πρώτη και ενδέκατη συνολικά στον αγώνα είναι η ειδική «Πίσσια 1» που είναι η περυσινή «Νέα Πίσσια», αλλά με αντίστροφη φορά. Εχει μήκος 11,47 χλμ. και είναι η μικρότερη του αγώνα. Ακολουθεί η ειδική «Λουτράκι 1», μήκους 30,14 χλμ.
Στη συνέχεια τα πληρώματα επιστρέφουν στο service park για να ξαναμπούν στη δράση λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι, με το δεύτερο πέρασμα στην ειδική «Πίσσια», αλλά και στην «Λουτράκι». Η τελευταία, «Λουτράκι 2», είναι και η Power Stage του αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την Παρασκευή το πρωί, 31 Μαΐου, (10:30) θα διεξαχθεί η γνωστή κατατακτήρια ειδική διαδρομή. Εχει μήκος 3,1 χλμ. και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σειρά εκκίνησης του αγώνα. Ο οδηγός που θα κερδίσει, θα έχει το δικαίωμα επιλογής, πρώτος από όλους, της θέσης που θα εκκινήσει στο ράλι. Στη συνέχεια, διαλέγει ο δεύτερος της συγκεκριμένης ειδικής, μετά ο τρίτος κ.λπ. μέχρι να συμπληρωθεί η σειρά κατάταξης.
Προβλέψεις για τον αγώνα
Και το ερώτημα είναι ποιός θα κερδίσει το φετινό αγώνα; Σίγουρα όχι ο Λεμπ διότι το Ακρόπολις δεν ήταν ο ένα από τα ράλι που επέλεξε φέτος να εμφανιστεί. Οσοι παρακολουθούν το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, ποντάρουν με κλειστά μάτια στον Σεμπαστιέν Οζιέ.
Ο Γάλλος με το VW Polo R WRC έχει σαρώσει φέτος, επικρατώντας στους τέσσερις από τους πέντε αγώνες. Ηδη, έχει πάρει σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους στη γενική κατάταξη και στόχος του είναι να τη διευρύνει ακόμη περισσότερο. Η παρουσία του στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακή μέχρι στιγμής, καθώς το 2009 τερμάτισε δεύτερος ενώ το 2011 κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Με όπλο του το καλά προετοιμασμένο, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, Polo R WRC, ο Οζιέ έχει τα φόντα να λάμψει και πάλι επί ελληνικού εδάφους. Μην ξεχνάμε ότι πέρυσι με το Fabia, κατάφερε να κερδίσει την κατηγορία Super 2000 και να τερματίσει έβδομος στη γενική κατάταξη.
Η VW πάντως έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, φέρνοντας στην Ελλάδα νέο κιβώτιο ταχυτήτων για το Polo R WRC. Παράλληλα έστειλε και τους τρεις οδηγούς της εδώ (Οζιέ, Λάτβαλα και Μίκελσεν) για δοκιμές.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα ξεκίνησε με πολλές ελπίδες τη χρονιά, αλλά φαίνεται ότι αλλιώς τα περίμενε κι αλλιώς του ήρθαν. Αν μάλιστα, κάποιος κοιτάξει τους προηγούμενους αγώνες, θα καταλάβει ότι δεν του πήγαν καθόλου καλά τα πράγματα. Στο Ακρόπολις σίγουρα θέλει να «πάρει το αίμα του πίσω». Θέλει να επιστρέψει στην κορυφή και ευελπιστεί ότι θα αποφύγει τα περυσινά λάθη που του στέρησαν τη νίκη.
Στη Citroen αναζητούν τρόπους να ανακόψουν την πορεία του Σεμπαστιέν Οζιέ. Απόντος Λεμπ, «πρώτα βιολιά» στη γαλλική ομάδα θα είναι οι Χίρβονεν και Σόρντο. Σε ό,τι αφορά στον ελληνικό αγώνα, η παρουσία του πρώτου κρίνεται επιτυχημένη καθώς στους τέσσερις τελευταίους αγώνες έχει τερματίσει στην πρώτη τριάδα ενώ μετράει και μία νίκη, το 2009. Το πόσο σημαντικό είναι το ράλι Ακρόπολις για τη Citroen φαίνεται από το γεγονός ότι ο Φινλανδός δούλεψε πολύ στενά με την ομάδα για την εξέλιξη του DS3 και αξιολόγησε το νέο στήσιμο στο γαλλικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην Ελλάδα.
Το κλειδί της επιτυχίας για τον Ντάνι Σόρντο θα είναι το πόσο γρήγορα θα εξοικειωθεί με τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, αφού απουσίαζε από αυτόν τα δύο τελευταία χρόνια.
Στη Ford ελπίζουν ότι στην Ελλάδα θα έρθει η πολυπόθητη νίκη. Τα βλέμματα πέφτουν και πάλι στους Μαντς Οστμπεργκ και Ευγκένι Νόβικοφ. Ο πρώτος είναι αρκετά άτυχος μέχρι στιγμής, ενώ ο δεύτερος επιδεικνύει ιδιαίτερη ωριμότητα και σταθερότητα φέτος. Από κοντά θα είναι και οι Τιερί Νουβίλ και Νάσερ Αλ-Ατίγια.
Για πρώτη φορά στο ράλι Ακρόπολις θα κάνει την εμφάνισή του ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Ο Πολωνός, πρώην πιλότος της F1, αγωνίζεται στην κατηγορία WRC 2 και δείχνει να τα πηγαίνει εξαιρετικά με το DS3.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των ξένων συμμετοχών, στον αγώνα θα τρέξουν (σε όλες τις ειδικές) επτά ελληνικά πληρώματα. Το Σάββατο όμως, θα προστεθούν άλλες 26 συμμετοχές που θα αγωνιστούν στο Ελληνικό πρωτάθλημα. Τα πληρώματα αυτά θα τρέξουν μόνο στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου και τις επίσης τέσσερις της Κυριακής. Θα λαμβάνουν εκκίνηση μετά τα αυτοκίνητα που τρέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η βαθμολογία θα είναι διαφορετική για κάθε ημέρα με αποτέλεσμα αν ένα αυτοκίνητο εγκαταλείψει το Σάββατο να έχει τη δυνατότητα να τρέξει και πάλι την Κυριακή. Τα ελληνικά πληρώματα που θα αγωνιστούν σε όλον τον αγώνα, θα βαθμολογηθούν κανονικά για το ελληνικό πρωτάθλημα στις οκτώ κοινές διαδρομές.
Ραντεβού λοιπόν στις ειδικές διαδρομές του αγώνα, έχοντας πάντα στο νου την ασφάλεια μας και τη προστασία του χώρου που καθόμαστε χωρίς να τον ρυπαίνουμε.
Ο ήλιος, η σκόνη, οι πέτρες, οι «σφιχτές» φουρκέτες και οι υψηλές θερμοκρασίες συνθέτουν ένα σκηνικό απαιτητικό για τους αγωνιζόμενους. Δεν είναι άλλωστε, τυχαίο ότι οι περισσότεροι οδηγοί θεωρούν το ράλι Ακρόπολις ως τον πιο δύσκολο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το φετινό «ράλι των θεών» θα διεξαχθεί από τις 31 Μαΐου έως και τις 2 Ιουνίου, αποκλειστικά στην Πελοπόννησο. Η οικονομική κρίση επηρέασε άμεσα και τον εθνικό αγώνα, με αποτέλεσμα να μειωθεί κατά μία ημέρα και 100 χλμ. σε σχέση με πέρυσι. Γεγονός που τον κατατάσει ως έναν από τους μικρότερους μέχρι στιγμής, αγώνες καθώς περιλαμβάνει μόλις 14 ειδικές διαδρομές έναντι 22 πέρυσι.
Κέντρο του ράλι θα είναι για μία ακόμη φορά το Λουτράκι, καθώς εκεί θα βρίσκεται το Γραφείο Τύπου του αγώνα αλλά και τo service park.
Το τελευταίο δανείζεται (και πάλι) το χώρο της Σχολής Μηχανικού. Πεδίο δράσης αυτοκινήτων και πληρωμάτων θα είναι η Πελοπόννησος που θα φιλοξενήσει και τις 14 ειδικές διαδρομές.
Τα δύσκολα ξεκινούν για τους αγωνιζόμενους αμέσως μετά την εκκίνηση, την Παρασκευή 31 Μαΐου στο Ζάππειο. Τα αυτοκίνητα θα κατευθυνθούν για την πρώτη εδική διαδρομή της ημέρας και του αγώνα (Κινέτα – Πίσσια), η οποία έχει μήκος 47,7 χλμ. και είναι η μεγαλύτερη του αγώνα. Τα... βάσανά τους όμως δεν τελειώνουν εκεί, αφού ακολουθεί μία ακόμη ειδική (Κινέτα), μήκους 26,05 χλμ, η οποία είναι νυχτερινή, με το πρώτο αυτοκίνητο να λαμβάνει εκκίνηση στις 21:23.
Το Σάββατο, 1η Ιουνίου, είναι η δεύτερη και πιο δύσκολη ημέρα του αγώνα. Περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές, οι οποίες είναι τέσσερις επαναλαμβανόμενες. Η δράση ξεκινάει από νωρίς το πρωί (08.20) με την πρώτη ειδική της ημέρας και τρίτη του αγώνα, την «Κλένια – Μυκήνες 1», μήκους 17,41 χλμ. Ακολουθεί η ειδική «Γυμνό 1» που φτάνει τα 17,61 χλμ. Μετά έχει σειρά η ΕΔ «Κεφαλάρι 1», μήκους 18,4 χλμ και το πρώτο σκέλος της ημέρας ολοκληρώνεται με την ειδική «Ζήρεια 1», μήκους 21,36 χλμ.
Μετά το πέρας της συγκεκριμένης ειδικής, τα πληρώματα κατευθύνονται προς το service park για ένα σέρβις διάρκεια 30 λεπτών, για να επιστρέψουν στον αγώνα με το δεύτερο πέρασμα των συγκεκριμένων ειδικών και με την ίδια σειρά. Η προσπάθειά τους ολοκληρώνεται κατά τις 19:30 το βράδυ αφού πρώτα έχουν διανύσει 149,5 χλμ. ειδικών διαδρομών.
Η Κυριακή, τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, δεν είναι τόσο απαιτητική όσο το Σάββατο. Περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές, αλλά στην ουσία πρόκειται για δύο επαναλαμβανόμενες. Η πρώτη και ενδέκατη συνολικά στον αγώνα είναι η ειδική «Πίσσια 1» που είναι η περυσινή «Νέα Πίσσια», αλλά με αντίστροφη φορά. Εχει μήκος 11,47 χλμ. και είναι η μικρότερη του αγώνα. Ακολουθεί η ειδική «Λουτράκι 1», μήκους 30,14 χλμ.
Στη συνέχεια τα πληρώματα επιστρέφουν στο service park για να ξαναμπούν στη δράση λίγο μετά τις 13:30 το μεσημέρι, με το δεύτερο πέρασμα στην ειδική «Πίσσια», αλλά και στην «Λουτράκι». Η τελευταία, «Λουτράκι 2», είναι και η Power Stage του αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την Παρασκευή το πρωί, 31 Μαΐου, (10:30) θα διεξαχθεί η γνωστή κατατακτήρια ειδική διαδρομή. Εχει μήκος 3,1 χλμ. και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη σειρά εκκίνησης του αγώνα. Ο οδηγός που θα κερδίσει, θα έχει το δικαίωμα επιλογής, πρώτος από όλους, της θέσης που θα εκκινήσει στο ράλι. Στη συνέχεια, διαλέγει ο δεύτερος της συγκεκριμένης ειδικής, μετά ο τρίτος κ.λπ. μέχρι να συμπληρωθεί η σειρά κατάταξης.
Προβλέψεις για τον αγώνα
Ο Γάλλος με το VW Polo R WRC έχει σαρώσει φέτος, επικρατώντας στους τέσσερις από τους πέντε αγώνες. Ηδη, έχει πάρει σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους στη γενική κατάταξη και στόχος του είναι να τη διευρύνει ακόμη περισσότερο. Η παρουσία του στην Ελλάδα είναι εντυπωσιακή μέχρι στιγμής, καθώς το 2009 τερμάτισε δεύτερος ενώ το 2011 κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Με όπλο του το καλά προετοιμασμένο, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, Polo R WRC, ο Οζιέ έχει τα φόντα να λάμψει και πάλι επί ελληνικού εδάφους. Μην ξεχνάμε ότι πέρυσι με το Fabia, κατάφερε να κερδίσει την κατηγορία Super 2000 και να τερματίσει έβδομος στη γενική κατάταξη.
Η VW πάντως έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, φέρνοντας στην Ελλάδα νέο κιβώτιο ταχυτήτων για το Polo R WRC. Παράλληλα έστειλε και τους τρεις οδηγούς της εδώ (Οζιέ, Λάτβαλα και Μίκελσεν) για δοκιμές.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα ξεκίνησε με πολλές ελπίδες τη χρονιά, αλλά φαίνεται ότι αλλιώς τα περίμενε κι αλλιώς του ήρθαν. Αν μάλιστα, κάποιος κοιτάξει τους προηγούμενους αγώνες, θα καταλάβει ότι δεν του πήγαν καθόλου καλά τα πράγματα. Στο Ακρόπολις σίγουρα θέλει να «πάρει το αίμα του πίσω». Θέλει να επιστρέψει στην κορυφή και ευελπιστεί ότι θα αποφύγει τα περυσινά λάθη που του στέρησαν τη νίκη.
Στη Citroen αναζητούν τρόπους να ανακόψουν την πορεία του Σεμπαστιέν Οζιέ. Απόντος Λεμπ, «πρώτα βιολιά» στη γαλλική ομάδα θα είναι οι Χίρβονεν και Σόρντο. Σε ό,τι αφορά στον ελληνικό αγώνα, η παρουσία του πρώτου κρίνεται επιτυχημένη καθώς στους τέσσερις τελευταίους αγώνες έχει τερματίσει στην πρώτη τριάδα ενώ μετράει και μία νίκη, το 2009. Το πόσο σημαντικό είναι το ράλι Ακρόπολις για τη Citroen φαίνεται από το γεγονός ότι ο Φινλανδός δούλεψε πολύ στενά με την ομάδα για την εξέλιξη του DS3 και αξιολόγησε το νέο στήσιμο στο γαλλικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην Ελλάδα.
Το κλειδί της επιτυχίας για τον Ντάνι Σόρντο θα είναι το πόσο γρήγορα θα εξοικειωθεί με τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, αφού απουσίαζε από αυτόν τα δύο τελευταία χρόνια.
Στη Ford ελπίζουν ότι στην Ελλάδα θα έρθει η πολυπόθητη νίκη. Τα βλέμματα πέφτουν και πάλι στους Μαντς Οστμπεργκ και Ευγκένι Νόβικοφ. Ο πρώτος είναι αρκετά άτυχος μέχρι στιγμής, ενώ ο δεύτερος επιδεικνύει ιδιαίτερη ωριμότητα και σταθερότητα φέτος. Από κοντά θα είναι και οι Τιερί Νουβίλ και Νάσερ Αλ-Ατίγια.
Για πρώτη φορά στο ράλι Ακρόπολις θα κάνει την εμφάνισή του ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα. Ο Πολωνός, πρώην πιλότος της F1, αγωνίζεται στην κατηγορία WRC 2 και δείχνει να τα πηγαίνει εξαιρετικά με το DS3.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν των ξένων συμμετοχών, στον αγώνα θα τρέξουν (σε όλες τις ειδικές) επτά ελληνικά πληρώματα. Το Σάββατο όμως, θα προστεθούν άλλες 26 συμμετοχές που θα αγωνιστούν στο Ελληνικό πρωτάθλημα. Τα πληρώματα αυτά θα τρέξουν μόνο στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου και τις επίσης τέσσερις της Κυριακής. Θα λαμβάνουν εκκίνηση μετά τα αυτοκίνητα που τρέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η βαθμολογία θα είναι διαφορετική για κάθε ημέρα με αποτέλεσμα αν ένα αυτοκίνητο εγκαταλείψει το Σάββατο να έχει τη δυνατότητα να τρέξει και πάλι την Κυριακή. Τα ελληνικά πληρώματα που θα αγωνιστούν σε όλον τον αγώνα, θα βαθμολογηθούν κανονικά για το ελληνικό πρωτάθλημα στις οκτώ κοινές διαδρομές.
Ραντεβού λοιπόν στις ειδικές διαδρομές του αγώνα, έχοντας πάντα στο νου την ασφάλεια μας και τη προστασία του χώρου που καθόμαστε χωρίς να τον ρυπαίνουμε.
naftemporiki.gr/\
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ