Image by varlen via FlickrΤον παρθενικό της τίτλο στους κατασκευαστές (μόλις στα έξι χρόνια ζωής της) εξασφάλισε και μαθηματικά η Red Bull, η οποία κυριάρχησε απόλυτα στο Ιντερλάγος, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κερδίζει για τέταρτη φορά φέτος και τον Μαρκ Γουέμπερ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Όμως, αυτός που μάλλον κρυφογελά αυτή τη στιγμή είναι ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έναν αγώνα πριν το φινάλε και τερματίζοντας τρίτος, υπέστη τις μικρότερες δυνατές απώλειες στη βαθμολογία. Ο Ισπανός έφτασε τους 246 πόντους, ακολουθεί ο Γουέμπερ με 238 και ο Φέτελ με 231.
Πριν την εκκίνηση του βραζιλιάνικου Grand Prix ο πιλότος της Ferrari είχε 11 βαθμούς διαφορά από τον Γουέμπερ, οπότε οι οκτώ πόντοι που είναι αυτή τη στιγμή μπροστά, καταλαβαίνετε ότι είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να πάρει ο Αλόνσο όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση. Τι θα γινόταν αν η Red Bull αποφάσιζε να στηρίξει τον οδηγό της που είχε το βαθμολογικό προβάδισμα στην εσωτερική μάχη;
Παρότι με τα «αν» τα γεγονότα δεν αλλάζουν, η επισήμανση είναι πως αν η αυστριακή ομάδα είχε δώσει σαφές προβάδισμα στον Γουέμπερ και με κάποιο εύσχημο τρόπο ο Αυστραλός τερμάτιζε πρώτος αντί του Φέτελ, η διαφορά του από τον Αλόνσο θα είχε μειωθεί στον έναν βαθμό. Και σίγουρα τα πράγματα θα ήταν εντελώς διαφορετικά ενόψει Άμπου Ντάμπι. Αυτό δεν έγινε όμως, υποθέσεις τέλος και πάμε στα δεδομένα.
Τα οποία είναι τα εξής: στον τελευταίο αγώνα το προσεχές Σαββατοκύριακο αυτός που θα πάει ως φαβορί είναι φυσικά ο Φερνάντο Αλόνσο, αφού αν τερματίσει δεύτερος στέφεται πρωταθλητής ανεξαρτήτως νικητή, με τους δύο πιλότους της Red Bull να κυνηγούν τη νίκη καταρχήν και κατόπιν να δουν που θα βρίσκεται ο Ισπανός για να κάνουν υπολογισμούς. Και αν η ομάδα τους αφήσει ελεύθερους να… σκοτωθούν μεταξύ τους, τότε η Ferrari δεν θα έχει παρά να στείλει ευχαριστήρια λουλούδια στα πιτ των «Ταύρων»…
Στην τέταρτη θέση στο Ιντερλάγος τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος αν και μαθηματικά έχει ακόμη πιθανότητες για τον τίτλο, ουσιαστικά μάλλον πρέπει να το πάρει απόφαση ότι όλα τελείωσαν για εκείνον. Εκτός, αν όντας 24 βαθμούς πίσω από τον Αλόνσο, καταφέρει να κάνει κάποιο θαύμα -και δεν εννοούμε να κερδίσει, αυτό εννοείται ότι πρέπει να το κάνει-, αλλά να δει τους άλλους τρεις που βρίσκονται μπροστά του στη βαθμολογία, να μην τερματίζουν ή να τερματίζουν εκτός βαθμών.
Από κει και κάτω Ο Τζένσον Μπάτον ρίσκαρε με τη στρατηγική στο ξεκίνημα του αγώνα μπαίνοντας πολύ νωρίς για αλλαγή ελαστικών και η κίνηση αυτή της McLaren απέδωσε καρπούς, αφού ο Βρετανός κατάφερε να βρεθεί στην πέμπτη θέση από κει που ήταν εκτός δεκάδας. Για τον Βρετανό ο αγώνας της Βραζιλίας σήμανε και την επίσημη «αποκαθήλωσή του», αφού παρέδωσε και μαθηματικά τον τίτλο του Παγκόσμιου πρωταθλητή στον, άγνωστο ακόμα, διάδοχό του.
Μια πολύ καλή εμφάνιση έκανε η Mercedes GP, η οποία είδε και τους δύο οδηγούς της να βαθμολογούνται και να τερματίζουν σε παράταξη. Ο Νίκο Ρόζμπεργκ ήταν έκτος και ο Μίκαελ Σουμάχερ έβδομος, προσφέροντας πολύτιμους πόντους στη μάχη για την τελική κατάταξη των κατασκευαστών.
Η όγδοη θέση του poleman Νίκο Χούλκενμπεργκ μπορεί να μην ήταν αυτό ακριβώς που είχε φανταστεί, αλλά όπως και να ΄χει, ο νεαρός Γερμανός απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι αξίζει να βρίσκεται στη Formula 1. Αρκετά χαμηλά σε σχέση με τη δυναμική της Renault βρέθηκε ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, μόλις στην ένατη θέση, ενώ για τρίτο σερί Grand Prix βαθμολογήθηκε ο Καμούι Κομπαγιάσι που συμπλήρωσε τη δεκάδα.
Τι είπατε, που είναι οι Βραζιλιάνοι; Κακή μέρα ήταν αυτή για τους εντός έδρας οδηγούς, αφού καλύτερος των τεσσάρων ντόπιων ήταν ο Ρούμπενς Μπαρικέλο στην 14η θέση, με τον πιλότο της Williams να έχει ένα φοβερό αρνητικό στατιστικό αγωνιζόμενος στην πατρίδα του, όπου έχει τερματίσει μόλις στο 1/3 των αγώνων που έχει εκκινήσει!
Ακολούθησε ο Φελίπε Μάσα στην 15η θέση, με τον πιλότο της Ferrari να απογοητεύει εαυτόν, ομάδα και συμπατριώτες (αλλά να γλιτώνει τη σύλληψη!), ενώ οι Μπρούνο Σένα και Λούκας Ντι Γκράσι αρκέστηκαν στην 21η και 23η θέση αντίστοιχα.
Η κατάταξη στο Ιντερλάγος: Η αναμενόμενη εκκίνηση Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ προσπάθησε αλλά δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις Red Bull στην εκκίνηση, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να τον περνά στην πρώτη στροφή και τον Μαρκ Γουέμπερ λίγο αργότερα, με τους «Ταύρους» να ξεκινούν ιδανικά την προσπάθειά τους στο Ιντερλάγος, κάνοντας το 1-2 στον πρώτο γύρο!
Πιο πίσω ο Λιούις Χάμιλτον με τον Φερνάντο Αλόνσο είχαν τη δική τους μάχη ρόδα με ρόδα για δύο γύρους, με τον Ισπανό νικητή σε εκείνο το σημείο, αφού ο Βρετανός γλίστρησε και έχασε για λίγο τη φόρα του. Επόμενος στόχος για τον πιλότο της Ferrari ήταν ο Χούλκενμπεργκ, με τον Χάμιλτον να βρίσκεται ακριβώς από πίσω του και τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα να πλησιάζει.
Η χωρίς συγκινήσεις συνέχεια Στον 7ο γύρο του αγώνα ο Αλόνσο με μια πολύ ωραία κίνηση, κατάφερε να περάσει τον νεαρό Γερμανό της Williams, ο οποίος έκανε ότι μπορούσε με το μονοθέσιο που είχε, ενώ ο Χάμιλτον μέσω της ενδοεπικοινωνίας τους με την ομάδα, έκανε λόγο για έλλειψη πρόσφυσης και έμενε πίσω από τον Χούλκενμπεργκ καθυστερώντας και τους υπόλοιπους.
Ποιοι ήταν αυτοί οι υπόλοιποι μετά από δέκα γύρους; Φέτελ, Γουέμπερ, Αλόνσο, Χούλκενμπεργκ, Χάμιλτον, Κούμπιτσα, Μπαρικέλο, Μάσα, Σουμάχερ. Στον 15ο γύρο Χούλκενμπεργκ και Κούμπιτσα μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, ενώ ο Χάμιλτον έμεινε στην πίστα για μερικούς γύρους προσπαθώντας να καλύψει το χαμένο έδαφος και να βρεθεί μπροστά τους μετά το δικό του πιτ στοπ.
Στον 21ο γύρο ο πιλότος της McLaren μπήκε, άλλαξε ελαστικά -όπως και ο Σουμάχερ- και βγήκε καθαρά μπροστά από τον Χούλκενμπεργκ, όντας πια στην έκτη θέση, αφού οι Ρόζμπεργκ και Κομπαγιάσι που βρίσκονταν μπροστά του δεν είχαν κάνει το δικό τους πιτ στοπ. Τρεις γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Φερνάντο Αλόνσο να αλλάξει ελαστικά, με τον Ισπανό να ξαναβγαίνει τρίτος.
Ακολούθησε ο Σεμπάσταν Φέτελ, με την Red Bull να βάζει στον επόμενο γύρο και τον Μαρκ Γουέμπερ, μην αφήνοντάς τον, ίσως, να προσπαθήσει να κάνει κάποιους γρήγορους γύρους… Παρόλα αυτά, το πιτ στοπ του Αυστραλού ήταν λίγο πιο γρήγορο και κέρδισε μερικά δέκατα από τον team mate του.
Οι δύο οδηγοί της Red Bull οδηγούσαν τον αγώνα έχοντας διαφορά ασφαλείας από τον Αλόνσο, αλλά με τον Ισπανό να μην είναι διατεθειμένος να πιέσει, αφού η τρίτη θέση του αρκούσε μια χαρά, όσο οι «Ταύροι» είχαν τον Φέτελ μπροστά και τον Γουέμπερ πίσω.
Με 21 γύρους να απομένουν και όλους τους πιλότους να έχουν κάνει το πιτ στοπ τους, η δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Φέτελ, Γουέμπερ, Αλόνσο, Χάμιλτον, Μπάτον, Ρόζμπεργκ, Σούτιλ, Σουμάχερ, Χούλκενμπεργκ, Κούμπιτσα. Και να σε εκείνο το σημείο που είχαμε το απρόβλεπτο!
Ωχ, αυτοκίνητο ασφαλείας. Και τώρα τι; Η Force India του Βιταντόνιο Λιούτσι βγήκε εκτός και διαλύθηκε στη στροφή δύο και το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, μηδενίζοντας τις διαφορές! Ο Χάμιλτον έσπευσε να μπει στα πιτ για να αλλάξει τα ελαστικά του, μιας και παραπονιόταν έτσι κι αλλιώς ότι κάτι δεν πάει καλά. Αλλαγή και για τον Μπάτον, τα έπαιξαν όλα για όλα στη McLaren, δεν είχαν να χάσουν κάτι έτσι κι αλλιώς.
Στον 56ο γύρο ο αλητάρχης βγήκε για να συνεχιστεί ο αγώνας, αλλά χωρίς να έχουμε δράματα, με τους οδηγούς να κρατούν τις θέσεις τους και τον Φέτελ να παίρνει μια ανάσα, μιας και ο Γουέμπερ καθυστέρησε λίγο στα ντουμπλαρίσματα. Και εκτός αυτού, ο Αυστραλός έβλεπε και τον Αλόνσο να τον πλησιάζει την ώρα που ο team mate του ξεμάκραινε και έδειχνε ότι όδευε ολοταχώς για τη νίκη.
…τίποτα. Νίκη ο Φέτελ, τίτλο η Red Bull Ναι μεν ο Αλόνσο πλησίασε πολύ τον Γουέμπερ, αλλά ως το πέσιμο της καρώ σημαίας τίποτα δεν άλλαξε, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να κερδίζει, τον team mate του να ακολουθεί στο 1-2 της Red Bull και την εξασφάλιση του παρθενικού τίτλου των κατασκευαστών για την αυστριακή ομάδα.
Ο Αλόνσο τερμάτισε τρίτος, κάτι που δεν τον χάλασε καθόλου έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα μπροστά του, ενώ ακολούθησαν οι δύο McLaren με Χάμιλτον και Μπάτον. Πιο πίσω οι δύο Mercedes με Ρόζμπεργκ και Σουμάχερ, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Χούλκενμπεργκ, Κούμπιτσα και Κομπαγιάσι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ