Ο Βρετανός πρωταθλητής έφερε την Mercedes στην κορυφή των χρόνων με ελάχιστη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ.
Η πίστα της Γέονκαμ υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς, με θερμοκρασία 24 βαθμών στον αέρα και 34 βαθμών στο οδόστρωμα. Συνθήκες ιδανικές για δοκιμές και αγώνα.
Η πρώτη περίοδος ξεκίνησε χωρίς δράση, χρειάστηκαν 15 λεπτά για να εμφανιστεί το πρώτο μονοθέσιο στην πίστα με το δοκιμαστή Ροντόλφο Γκονζάλες που οδηγούσε τη Marussia του Μπιάνκι. Ο Γάλλος ανακοίνωσε ότι θα παραμείνει στην ομάδα το 2014. Ο Γκονζάλες τράκαρε τη Marussia στη στροφή 13. Τη θέση του Πωλ ντι Ρέστα στη Force India είχε πάρει ο δοκιμαστής Τζέιμς Καλάντο που συμπλήρωσε 21 γύρους υστερώντας σε ρυθμό 1.5sec σε σχέση με το Sutil.
O Χάμιλτον πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στο FP1 χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα. Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα όλοι οι πιλότοι στην πρώτη περίοδο χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Ράικονεν έχασε τον έλεγχο της Ε21 στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Χτύπησε στα προστατευτικά και η E21 έχασε το εμπρός μέρος ενώ υπήρξε ζημιά και πίσω. Ο Φινλανδός βγήκε ανέπαφος και οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα με το χρόνο ώστε να είναι έτοιμο το μονοθέσιο για τη δεύτερη περίοδο 90 λεπτών.
Τα κατάφεραν και έτσι ο Iceman συμμετείχε κανονικά και στο FP2. Ταχύτερος ήταν και πάλι ο Χάμιλτον αυτή τη φορά με τη πολύ μαλακή γόμα. Οι χρόνοι αντίστοιχα βελτιώθηκαν καθότι η μέση από τη μαλακή γόμα έχουν διαφορά περίπου 7 δέκατα στο γύρο ενώ ταυτόχρονα και η αγωνιστική γραμμή άρχισε να κρατάει περισσότερο. Με ελάχιστη διαφορά ο Φέτελ με τη Red Bull έδειξε πως θα πρωταγωνιστήσει ξανά ενώ σε Ferrari και McLaren είναι σαφές ότι απέχουν ακόμη από το ιδανικό set – up.
H συζήτηση για το «traction control» που δήθεν παράνομα χρησιμοποιεί η Red Bull στερείται σοβαρότητας, ανακυκλώνεται δε από ανθρώπους που αποσιωπούν τη μισή αλήθεια ή χειρότερα την αγνοούν. Η FIA πριν χρόνια απαγόρευσε τη χρήση συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, θεωρώντας ορθά πως αυτό πρέπει να γίνεται με βάση την ικανότητα του οδηγού και μόνο. Για να μπορέσει στην πράξη να εφαρμοστεί αυτή η απαγόρευση υιοθετήθηκε μια στάνταρ SECU (Standard Electronic Control Unit) η οποία κατασκευάζεται από τη McLaren και την χρησιμοποιούν όλες ανεξαιρέτως οι ομάδες. Η SECU είναι η καρδιά των ηλεκτρονικών του μονοθεσίου και φυσικά ελέγχεται εύκολα και συχνά από τους τεχνικούς εφόρους. Η Renault όπως μας είχε αποκαλύψει εδώ και ενάμιση χρόνο σε συνέντευξή του ο υπεύθυνος δραστηριοτήτων στην πίστα, για τη γαλλική εταιρεία, Ρεμί Ταφίν, έχει εξελίξει ένα σύστημα περιοδικής απενεργοποίησης κυλίνδρων που χρησιμοποιείται στην έξοδο των στροφών αλλά και σε συνθήκες βροχής. Στόχος του η εξοικονόμηση καυσίμου αλλά και η ομοιογενής λειτουργία.
Το εν λόγω σύστημα διαφοροποιείται ανάλογα με τη χαρτογράφηση που χρησιμοποιεί ο οδηγός. Σημείο κλειδί στην πετυχημένη λειτουργία του είναι η στιγμή της ενεργοποίησης όλων των κυλίνδρων. Αυτό ακουστικά δίνει μια διαφοροποίηση που έγινε αισθητή στη Σιγκαπούρη λόγω γειτνίασης των κερκίδων με την πίστα και άρχισαν κάποιοι αδαείς(;) να μιλούν για παράνομο traction control. Φυσικά το επιχείρημα ότι ο Φέτελ ήταν 2 sec στο γύρο ταχύτερος από τους υπόλοιπους είναι έωλο και η εικόνα πλασματική. Ο Γερμανός με άλλη στρατηγική ελαστικών πίεζε με τη πολύ μαλακή γόμα την ώρα που ο Αλόνσο έπαιζε άμυνα με τη μέση για να φτάσει ως το τέλος χωρίς να την αλλάξει ξανά.
Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο το πρωί στις 08:00 ώρα Ελλάδος. Μπορείτε να τις παρακολουθήσετε απευθείας από τον ΟΤΕ. Η Δημόσια Τηλεόραση θα δείξει τα καλύτερα στιγμιότυπα στις 14:00 το μεσημέρι της Κυριακής.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Δεύτερη περίοδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ